کد خبر: ۲۰۴۹۳۳
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۹

"تحریم المپیک سوشی در روسیه محور گفت‌وگو‌های آمریکا نیست"

کاخ سفید با اعلام اینکه دولت آمریکا تحریم بازی‌های المپیک سوشی را که قرار است سال آتی میلادی در روسیه برگزار شود، مورد بررسی قرار نمی‌دهد، اعلام کرد هرگونه گمانه‌زنی در این مورد به نفع هیچکس نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری پی‌تی‌آی، جی کارنی، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید گفت: معتقدم که اینچنین گفت‌وگوهایی را در مورد تحریم این بازی‌ها نخواهیم داشت.

وی با اشاره به مصاحبه اخیر باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا گفت: اوباما در این مصاحبه کاملا دیدگاه خود را در مورد حقوق همجنس‌گرایان و نگرانی‌های بین‌المللی در مورد قوانین در روسیه و انتظاراتش درباره برگزاری این بازی‌ها در روسیه اعلام کرد.

سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید افزود: اوباما به طور کامل مخالفت خود را نسبت به تبعیض علیه افراد، اشخاص و همجنسگرایان، قومیت‌ها و مذاهب اعلام کرد. با وجود چالش‌های میان واشنگتن با مسکو، آمریکا همچنان درمورد برخی از مسایل مهم با روسیه همکاری دارد. البته مسائلی چون ادوارد اسنودن، افشاگر اطلاعات محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا، باعث بروز موانعی بر سر همکاری میان آمریکا و روسیه شده است.

جی کارنی گفت: هیچ شکی نیست که ما با روسیه برسر مسایلی اختلاف داریم که برخی از آنها به دوران دیمیتری مدودف، رییس جمهوری سابق این کشور بازمی‌گردد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین