کد خبر: ۲۰۵۳۳۰
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۸

کواکبیان:نمایندگان با کابینه دولت تدبیر و امید همراهی کنند

نماینده پیشین مردم سمنان در مجلس با اشاره به موضعگیری‌های برخی که وی آنها را افراطیون می‌خواند مبنی بر عدم رأی اعتماد نمایندگان به وزرای پیشنهادی کابینه یازدهم اظهار کرد: اگر مردم خواهان تداوم حاکمیت افراطیون بودند به دکتر روحانی رأی نمی‌دادند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مصطفی کواکبیان، اظهار کرد: نمایندگان مجلس نهم در یک آزمون دشوار قرار دارند و مردم انتظار دارند که نمایندگان آنها با کابینه دولت تدبیر و امید همراهی کنند.

مدیر مسئول روزنامه مردم سالاری با بیان این‌که دادن رأی اعتماد و یا ندادن رای اعتماد حق نمایندگان است، تصریح کرد: نمایندگان حق دارند به وزیر پیشنهادی که توانایی ندارد رأی اعتماد ندهند، اما این‌که به بهانه‌های غیرموجه و به بهانه حکمی که در هیچ دادگاهی صادر نشده ،با وزرای پیشنهادی دکتر روحانی مخالفت کنند ،امر پسندیده‌ای نیست.

رئیس خانه مطبوعات استان سمنان که در جمع خبرنگاران سراسر استان سخن می گفت به ارزش قلم و نوشتن اشاره کرد و گفت: ارزش نوشتن تا آنجا است که خداوند نه تنها به قلم که به آنچه می نویسد نیز سوگند یاد می‌کند.

وی با اذعان به این‌که مشکلات خبرنگاران بی حد و حصر است، خاطر نشان کرد: خبرنگاران و اهل رسانه چیزی جز قلم و کاغذ ندارند، اما هر روز در معرض بدترین فشارها قرار دارند و نوشته‌های آنها با ذره بین خوانده می‌شود و این درحالی است که اشتباه بخشی از کار سخت خبرنگاری است.

وی به ضرورت اجرای قانون نظام جامع اطلاع رسانی در کشور اشاره کرد و افزود: قانون نظام جامع اطلاعاتی هم الزام برنامه چهارم و هم الزام برنامه توسعه است، لذا امیدوارم در آغاز دولت تدبیر و امید برنامه نظام جامع عملیاتی شود.

کواکبیان به دیگر مشکلات اهالی رسانه و عدم توجه به حقوق آنها اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر بالغ بر 2500 نشریه فعال در کشور وجود دارد که تنها یک نماینده در هیات نظارت بر مطبوعات دارند و این در حالی است که حوزه به تنهایی یک نماینده در این هیئت دارد.

نماینده پیشین مجلس،تعریف خبرنگاری را امری اجتناب ناپذیر دانست و گفت: معافیت از مالیات و ایجاد امنیت شغلی برای خبرنگاران از حقوقی است که باید برای این قشر فرهیخته لحاظ شود.

این فعال سیاسی به برخی وعده های عملی نشده در چند سال اخیر اشاره کرد و با بیان این‌که وام 30میلیون تومانی احمدی نژاد به خبرنگاران چه شد؟ اظهار امیدواری کرد با استقرار دولت جدید بخشی از این وعده ها عملی شود.

به گزارش ایسنا،کواکبیان به پلمپ انجمن صنفی روزنامه نگاران در گذشته و راه اندازی یک انجمن دیگر اشاره کرد و پیشنهاد داد: یک تشکل جدید که همه فعالان این عرصه و اهالی رسانه را در بر بگیرد تشکیل شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین