کد خبر: ۲۰۶۳۹۵
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۸

جهانگیری: ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی فعال می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اسحاق جهانگیری در مراسم تودیع و معارفه وزرای پیشین و جدید صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: همه دوستان می‌دانستند که انتخاب آقای مهندس نعمت‌زاده با استقبال گرم بخش صنعت مواجه می‌شود ولی وقتی در این جلسه نمایندگان اصلی بخش خصوصی صحبت کردند و مراتب استقبال خود را از حضور آقای نعمت‌زاده در وزارتخانه عنوان کردند، خوشحالی ما مضاعف شد.

وی با بیان اینکه "هنر وزارت صنعت و معدن سیاست‌گذاری‌های مطلوب برای بخش خصوصی است و این بخش نقطه اتکای فعلی کشور برای حل مشکلات قلمداد می‌شود"، افزود: استفاده از توانمندی‌های فضای محیطی و مهیا کردن فضای فعالیت بخش خصوصی بحث قابل توجهی است و باید بگویم که این دولت با قاطعیت از بخش خصوصی در همه عرصه‌ها در چارچوب سیاست‌های کلی اصل 44 حمایت می‌کند.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه "این حمایت صرفاً زبانی نیست"، گفت: فعالان بخش خصوصی انسان‌های فهیمی هستند و می‌دانند که وقتی درباره حمایت از بخش خصوصی صحبت می‌شود، چقدر این بحث جدی است و چقدر جدی نیست.

جهانگیری در ادامه با بیان اینکه "اقتصاد کشور با فعال شدن بخش خصوصی در هر سطح می‌تواند سرمایه‌گذاری کند"، تاکید کرد: ما باید برای این بخش رقابت سالم ایجاد کنیم نه اینکه به شرکت‌های دولتی بگوییم با شرکت‌های خصوی وار برخی رقابت‌ها شوند.

وی در ادامه خطاب به نعمت‌زاده وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت گفت: امیدواریم ایشان همت کنند و آیین‌نامه فضای کسب و کار را نهایی کنند و در همین راستا دولت در جهت بهبود فضای کسب و کار حرکت خواهد کرد.

معاون اول رییس‌جمهور، درگیر نکردن بخش خصوصی در چارچوب پیچ و خم‌های اداری و نیز شفاف‌سازی سیاست‌ها را از جمله موارد قابل توجه در این راستا عنوان کرد و افزود: امروز تنها ابزار حمایتی از بخش صنعت و معدن، تعرفه‌هاست ولی نباید دیوار تعرفه‌ها اینقدر بلند باشد که مواردی چون قاچاق کالا شکل بگیرد. اگر دولت قادر باشد فضای اطمینان‌بخش بوجود بیاورد، بخش خصوصی بصورت جدی وارد این عرصه می‌شود و باید دانست که در این راستا دولت در سیاست‌های اقتصاد کشور به دنبال تغییر است.

جهانگیری با تاکید بر اینکه "بخش خصوصی قادر است خیلی از راه‌ها را باز کند"، تصریح کرد: ما باید صدها میلیارد دلار طرح جدید صنعتی آماده کنیم و بدانیم دنیا نمی‌تواند از ایران چشم‌پوشی کند. دنیای غرب باید بداند که ایران می‌خواهد توسعه پیدا کند.

وی افزود: اگرچه ما به اندازه چین نیستیم و این کشور بالاخره زمانی اقتصاد دنیا را به حرکت درآورده بود، اما ایران نیز چنین استعدادی دارد و باید در ایران چند صد میلیارد دلار در بخش‌های مختلف طرح تعریف کرد تا اینکه اروپایی‌ها تکلیف خودشان را با این بازارها مشخص کنند و امیدواریم شرایطی فراهم کنیم که بخش خصوصی واقعی که می‌خواهد فعالیت سالم انجام دهد شرایط مطلوبی داشته باشد.

معاون اول رییس‌جمهور در عین حال تاکید کرد: کسی که بخواهد با زد و بند و با فساد به اسم بخش خصوصی وارد شود، باید بداند که فضا برایش ناامن است. در همین راستا حتما از هفته آینده ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی را فعال می‌کنیم.

به گزارش ایسنا،جهانگیری در پایان تاکید کرد: ما از بخش خصوصی سالم با تمام قدرت حمایت می‌کنیم ولی جایی که احساس کنیم زد و بندهای ناسالم وجود دارد، جلوی آن گرفته می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین