کد خبر: ۲۰۷۱۶۲
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۲

مرد شیشه‌ای خانواده اش را به آتش‌کشید

مرد جنایتکاری که بر اثر مصرف شیشه دچار توهم شده و با ریختن بنزین روی همسر و پسر ۳ ساله‌اش آن‌ها را داخل خودرو به آتش کشیده بود، به زودی پای میز محاکمه می‌ایستد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ساعت ۱ بامداد پانزدهم فروردین سال گذشته ساکنان محله‌ای در منطقه قزلحصار کرج با شنیدن صدای جیغ و فریاد زنی بیرون دویدند و سپس با مشاهده خودروی وانتی که در حال سوختن بود فهمیدند زن و بچه‌ای در درون کابین آن آتش گرفته‌اند. صاحب خودرو که اصغر نام داشت با صدای بلند از مردم کمک می‌خواست و مدام فریاد می‌زد زن و بچه‌ام سوختند.

خودروهای عبوری پس از توقف با استفاده از کپسول‌های اطفاي حریق شعله‌های آتش را فرونشاندند.

سپس اصغر به کمک همسایه‌ها زن و بچه‌اش را بیرون کشید و با خودوری پراید گذری آن‌ها را در حالی که بیهوش بودند به بیمارستان شهید مدنی کرج رساند. پزشکان اورژانس پس از اقدامات اولیه کودک سه ساله به نام امیر علی را به خاطر شدت جراحت به بیمارستانی در تهران منتقل کردند. مادر امیر علی هم که حال وخیمی داشت در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر قرار گرفت. پلیس حاضر در بیمارستان در مورد حادثه پیش آمده جعفر را مورد تحقیق قرار داد.

جعفر۳۴ ساله گفت: از مهمانی بازگشته بودیم و قصد رفتن به خانه را داشتیم. لحظه‌ای خودرو را کنار مغازه‌ام پارک کردم تا چیزی از آنجا بردارم که ناگهان ۴ لیتری بنزین زیر پای همسرم آتش گرفت و کابین پر از دود شد. او همچنین گفت: در حالی که لباسم آتش گرفته بود از ماشین پیاده شدم و خودم را به جوی آبی رساندم و با فریاد از همسایه‌ها و مردم کمک خواستم.

پلیس بیمارستان از آنجا که نسبت به صحت اظهارات اصغر مشکوک بود و احتمال می‌داد این آتش سوزی عمدی اتفاق افتاده است، مأموران کلانتری ۲۲ مهرشهر را از ماجرا با خبر کرد.

مأموران پس از اینکه خود را به بیمارستان رساندند به تحقیق از همسر مصدوم جعفر پرداختند. فاطمه۳۰ ساله در حالی که نمی‌توانست به خوبی حرف بزند با جملات بریده بریده به مأموران فهماند جعفر او و پسر خردسالش را به آتش کشیده است. سه روز بعد از حادثه امیر علی جان سپرد و یک ماه بعد نیز مادر او به دلیل شدت عفونت ناشی از سوختگی در بیمارستان تسلیم مرگ شد.  جعفرکه در چند مرحله از تحقیق به شدت منکر اظهارات همسرش شده بود بالاخره اعتراف کرد که با ریختن بنزین روی همسر و کودک خردسال‌‌اش آن‌ها را به اتش کشیده است.

وی در تشریح حادثه گفت: شغل من جمع آوری ضایعات است. ظهر روز حادثه خانه پدر همسرم مهمان بودیم و همه چیز خوب بود. ساعت ۹ شب به خانه بازگشتیم که ناگهان دندان من درد گرفت. اواخر شب بود که با همسرم به درمانگاه رفتیم. اما دندانپزشک نبود. بنابراین به داروخانه رفتیم و با گرفتن قرص مسکن دوباره به سمت خانه بازگشتیم. من به خاطر درد دندانم کمی عصبانی بودم. در طول مسیر امیر علی به دلیل نامعلومی گریه می‌کرد. همسرم فاطمه نیز چند بار او را کتک زد. این موضوع مرا عصبانی‌تر کرد تا اینکه قبل از رسیدن به خانه، به بهانه برداشتن وسیله‌ای از مغازه به آنجا رفتم. زمانی که به مغازه رسیدم وانت را طوری پارک کردم که در سمت شاگرد باز نشود. سپس ۴ لیتری بنزین را روی فاطمه و امیرعلی ریختم. لحظاتی بعد نیز با فندک آن‌ها را به آتش کشیدم. آتش به من هم سرایت کرد و فوراً از ماشین پیاده شدم. سپس از مردم کمک خواستم.

اصغر در شاخه‌ای دیگر از تحقیقات توهم ناشی از مصرف شیشه را دلیل اصلی جنایتش عنوان کرد و گفت: زمانی که از خانه پدر همسرم به خانه خود  باز‌مي‌گشتم شیشه کشیدم و سپس دندانم درد گرفت. مجبور شدیم برای مداوا بیرون برویم و قرص مسکن بگیریم تا اینکه هنگام بازگشت به منزل دچار توهم شدم و آن بلا را بر سر همسر و کودک سه ساله‌ام آوردم.

به گزارش قانون،سرانجام پس از اعتراف اصغر و تکمیل شدن تحقیقات، پرونده با صدور کیفر خواست علیه جعفر به اتهام مباشرت در قتل عمدی همسر و کودک ۳ ساله‌اش صادر و به شعبه کیفری دادگاه استان البرز فرستاده شد تا متهم به زودی پای میز محاکمه بایستد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین