کد خبر: ۲۰۷۲۹۳
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۸

دانشکده خبر در آستانه تعطیلی/ مسئولان فکری کنند

حذف تمامی کد رشته هایی موجود در دانشکده خبر از دفترچه انتخاب رشته دانشگاه جامع علمی کاربردی برای سومین دوره متوالی جذب دانشجو، متقاضیان حضور در این دانشکده را متعجب و مسولان و دلسوزان آن را همچنان نگران کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بررسی های انجام شده از سوی یکی از دانشجویان دانشکده خبر حاکی از آن است که این نهاد آموزشی برای سومین دوره پیاپی از سوی دانشگاه جامع علمی کاربردی به دلایلی که عنوان نشده است مورد اجحاف قرار گرفته و نام تمامی کد رشته هایی که در این دانشکده تدریس می شوند از سال 90 تاکنون از دفترچه انتخاب رشته دوره های ترمی و پودمانی حذف شده است.
 
نکته قابل توجه در این باره این است که دیگر شعب دانشکده خبر در دیگر شهرهای ایران همانند گذشته اقدام به پذیرش دانشجو کرده و به روند آموزشی خود در رشته های مختلف اعم از خبرنگاری، مترجمی اخبار انگلیسی و عکاسی خبری ادامه می دهند.
 
شنیده ها و بررسی های انجام شده در این باره از این قرار است که از سال 90 تاکنون تنها یک گروه دانش در مهر سال 91 و در مقطع کاردانی ناپیوسته ترمی( عکاسی خبری و خبرنگاری) جذب این دانشکده شده اند و با توجه به اینکه دانشکده خبر 2 دوره در هر سال در مقاطع پودمانی و ترمی اقدام به جذلب دانشجو می کرده است اکنون اما به مدت 3 نیم سال تحصیلی خبری از کد رشته های این دانشکده در دفترچه انتخاب رشته خبری نیست.
 
بررسی ها و پیگیری های مسئولان دانشکده خبر برای بازگشت مجدد رشته های موجود در این دانشکده به دفترچه دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکنون بی نتیجه مانده است و آینده این تنها خواستگاه آموزش اصول روزنامه نگاری، عکاسی خبری و مترجمی زبان خبر را در هاله ای از ابهام قرار داده است.
 
حذف رشته های پایه از دانشکده خبر در حالی صورت می گیرد که موضوع راه اندازی مقطع کارشناسی ارشد در دانشکده خبر که از سال ها قبل مطرح بود سرانجام در آبان ماه 1391 راه اندازی شود.
 
مقطع کارشناسی ارشد خبرنگاری بین الملل به عنوان اولین مقطع دانش بنیان و مهارت محور در کارشناسی ارشد تصویب و به دفترچه آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه های کشور راه پیدا کرد و دانشکده خبر تهران از مهر ماه سال 92 تدریس این مقطع را آغاز می کند.
 
از این جهت انتظار می‌رود اقدامات لازم در جهت ازسرگیری جذب دانشجو در دانشکده خبر ازسوی مسئولان ذیربط اتخاذ شود تا این قطب تربیت نیروی متخصص و متعهد در عرصه نظام رسانه ای کشور به عنوان تنها مرکز تخصصی گام های راسخ خود را بیش از پیش در جهت نیروی نیروی متخصص بردارد.
 
به گزارش نامه،لاذم به ذکر است دانشکده خبر طی سال های گذشته در رشته های های مترجمی خبر انگلیسی کارشناسی پیوسته، خبرنگاری با 6 گرایش و در مقطع کارشناسی پیوسته و همچنین کاردانی ناپیوسته عکاسی خبری دانشجو جذب کرده است؛ علاوه بر این دانشجویان در نظام پودمانی روابط عمومی و خبرنگاری نیز در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین