کد خبر: ۲۰۷۸۸۹
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۶
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام:

جوانان دانشجو، باعث نشاط كشور هستند

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني عصر ديروز در ديدار چند گروه مختلف از ايثارگران، آزادگان و تشكّل‌هاي دانشجويي، با بيان مقاطع حساس تاريخ معاصر ايران از سال 1342 تاكنون، گفت: در تمام اين 50 سال هر وقت مشكل يا بن‌بستي در حركت جامعه ايحاد مي‌شد، فقط حضور مردم بود كه گره‌ها را باز و ادامه مسير را ممكن مي‌كرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرویس سیاسی - رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام براي بيان مصاديق اين مقاطع سرنوشت‌ساز، به 15 خرداد 42، 17 شهريور 56، 22 بهمن 57، دفاع مقدس، دوران سازندگي و انتخابات 24 خرداد اشاره كرد و گفت: وقتي اراده خداوند و حركت مردم همزمان مي‌شود، ديگر نمي‌توان جلوي تدبير عمومي و تقدير الهي را گرفت.

به گزارش آفتاب، عضو مجلس خبرگان رهبري در ادامه سخنان خويش با تأكيد بر اهميت امر به معروف و نهي از منكر، نظارت همگاني بر عملكرد مسئولان را ضروري و هميشگي دانست و با بيان معناي لغوي و اصطلاحي نقد، گفت: انتقاد سازنده، سرمايه‌اي ارزشمند براي دولت‌هاست تا با شناسايي معايب و محاسن كارها، در راه اداره بهتر جامعه تلاش كنند.

ايشان در اين ديدار كه جمعي از آزادگان دفاع مقدس، جانبازان شهر قم و ايثارگران شهرهاي رفسنجان و انار حضور داشتند، با ارائه تحليلي از چرايي و چگونگي شروع، تداوم و پايان جنگ تحميلي، گفت: فداكاري ايثارگران و خانواده‌ها، مقاومت آزادگان در سياه‌چال‌هاي بعثي، استواري جانبازان كه چون شير روي ويلچرها راه مي‌روند و قداست شهدا، يك فرهنگ غني را در تاريخ ايران خلق كرد كه در مقايسه با مجموعه ارزش‌ها در جهان بي‌بديل است.

ايشان با اشاره به سالروز ورود اولين گروه از آزادگان به كشور گفت: آن روز، شيرين‌ترين روز در طول زندگي من است و اخيراً وقتي خاطرات يك زن آزاده از دوران اسارت و شكنجه‌هاي غيرانساني بعثي‌ها را خواندم، به راز و رمز آن دلواپسي‌ها و انتظار تلخ برگشت آنان پي بردم.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ادامه اين ديدار با اشاره به حضور نمايندگان انجمن‌هاي اسلامي دانشگاه‌هاي كشور و اعضاي انجمن فرهنگ و سياست دانشجويان شيراز در جلسه، گفت: شور جواني و بلوغ فكري دانشجويي، باعث نشاط كشور مي‌شود و دانشگاه كانون ذخيره‌سازي براي آينده هر ملت است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، رويكرد اعتدالي در فضاي سياسي و اجتماعي فعلي جامعه را محصول درايت جوانان و همت مردم دانست و گفت: مهمتر از خلق يك حماسه، حفاظت از آن است تا فرصت‌طلبان و شكست‌خوردگان سياسي، آن را آلوده به اقدامات افراطي و تفريطي نكنند.

ايشان آزادگي را مرام و آزادي را حق مردم حق‌طلب دانست و به فلسفه كراهت ايجاد زندان‌ها در جوامع انساني پرداخت و تأكيد كرد: وظيفه جمهوري اسلامي حفظ كرامت شهروندان و شرط اخلاق انساني، شكستن حصارهاي امنيتي و ايجاد رفاه اجتماعي برابر براي اقليت‌ها و اكثريت‌هاي قومي، مذهبي، ديني، نژادي و سياسي است.

در آغاز اين ديدار 7 نفر به نمايندگي از آزادگان، ايثارگران، جانبازان، دانشجويان و جوانان به بيان مطالبات صنفي و ديدگاه‌هاي سياسي خويش پرداختند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین