کد خبر: ۲۰۸۹۴۸
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۱

نیروهای ویژه عربستان تحت تعقیب‌ترین رهبر افراطی را در پاکستان دستگیر کردند

نیروهای ویژه عربستان یکی از تحت تعقیب‌ترین رهبران افراطی را در هتلی در یکی از مناطق خوش آب وهوای پاکستان دستگیر کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه داون، این خبر در حالی منتشر شد که مردم پاکستان دولت این کشور را به خاطر اجازه به آمریکا برای تضعیف حاکمیت این کشور شدیدا مورد انتقاد قرار داده بودند. اما این عملیات نه توسط آمریکایی‌ها بلکه توسط سعودی‌ها انجام شده بود.

نخست وزیر پاکستان دقایقی بعد از حمله با حضور در تلویزیون ملی این کشور این پیروزی را به ملت پاکستان تبریک گفت و از نیروهای سعودی نیز برای کمک به پاکستان در جنگ علیه تروریسم تشکر کرد.

این در حالی است که احزاب اسلامی مانند جماعت اسلامی و جمعیت علمای اسلام و برخی سازمان‌های فرقه‌ای ممنوعه این حمله را محکوم کردند اما زمانی که گفته شد که این حمله توسط نیروهای سعودی انجام شده مواضع خود را تغییر دادند.

رهبر حزب جماعت اسلامی ابتدا از دولت پاکستان برای اجازه به آمریکا برای نقض حاکمیت این کشور انتقاد کرد اما پس از آنکه گزارش‌های رسانه‌ای تایید کردند که عملیات توسط نیروهای سعودی و نه نیروهای آمریکایی انجام شده وی به سمت رهبر حزب جماعت علمای اسلامی رفت و وی را در آغوش گرفت.

رهبران احزاب جماعت اسلامی و جمعیت علمای اسلام پیش از این در خصوص هویت فرد دستگیر شده در هتل ابراز تردید کرده و اعلام کرده بودند که اگر وی جراره باشد ما شرمنده خواهیم شد زیرا او یک نیروی آزادی‌خواه است که عملیات علیه آمریکایی‌ها انجام می‌دهد. اما پس از آنکه مشخص شد این دستگیری از سوی نیروهای سعودی انجام شده است. این دو رهبر مدعی شدند که جراره حتی مسلمان هم نیست.

این احزاب و هم چنین سازمان‌های فرقه‌ای با صدور بیانیه‌ای به ملت پاکستان تبریک گفتند و اعلام کردند که افراط‌گرایان بزرگترین دشمنان پاکستان هستند و باید قلع و قمع شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین