کد خبر: ۲۰۹۳۳۴
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۵
اشتون:

آماده شنیدن پیشنهادات ایران هستیم/ 1+5 پیشنهادات جدید برای تهران دارد

کاترین اشتون با بیان این که اتحادیه اروپا آماده شنیدن پیشنهادات طرف ایرانی است، تاکید کرد که 1+5 پیشنهادات جدیدی برای تهران دارد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه نشست اقتصادی سران گروه 20 در سن پترزبورگ در گفت‌وگو با روزنامه‌ عربستانی عکاظ درباره روابط اروپا و ایران گفت که بسیار مهم است که مذاکرات گروه 1+5 بر سر برنامه‌ هسته‌یی ایران آغاز شود.

وی افزود که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران بر توجه کشورش به از سرگیری رایزنی‌های بین‌المللی تاکید کرد به گونه‌ای که با او مکالمات تلفنی داشته و اشاره کرده است که دیدار با این گروه (1+5) در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در این ماه در نیویورک انجام خواهد شد.

اشتون تاکید کرد که این دیدار به دلیل ابعاد سیاسی مهمش به ویژه در خصوص روابط آتی میان اتحادیه اروپا و ایران از یک سو و ایران و منطقه خلیج فارس از سوی دیگر، از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی گفت که اتحادیه اروپا آماده شنیدن پیشنهادات طرف ایرانی است. هم‌چنین گروه 1+5 پیشنهادات جدیدی برای تهران دارد.

به گزارش ایسنا،رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان این که در دیدار قریب‌الوقوع مسوولان اتحادیه اروپا و ایران در نیویورک مساله سوریه نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت، افزود که دیدگاه‌های متفاوتی (دراین باره) وجود دارد اما فکر نمی‌کنم که اختلافی بر سر استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه وجود داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین