کد خبر: ۲۰۹۳۷۷
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۳

مادر را كشت چون پول مواد نداده بود

امير 30 ساله در حالي هفته گذشته مادر خود را با ضربه‌هاي كارد به قتل رساند كه سومين نفري بود كه به روايت رسانه‌ها در پنج ماهه اول امسال اقدام به قتل مادرش متاثر از مواد روانگردان كرده بود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: صبح جمعه هشتم شهريور ماه امسال بود كه كارآگاهان پليس مشهد از طريق همسايگان، در جريان يك فقره قتل در كاظم‌آباد مشهد قرار گرفتند. بلافاصله اكيپ حفظ صحنه جرم، كارشناس پزشكي قانوني، عوامل تشخيص هويت و بازپرس كشيك قتل راهي صحنه قتل شدند.

شنيده‌هاي خبرنگار «اعتماد» حاكي از آن است كه ماموران پس از تجسس منزل با پيكر خونين زني ميانسال به نام «ماه‌ بي‌بي» روبه‌رو شدند كه در يكي از كمد‌هاي خانه مخفي شده بود.

در بررسي‌هاي اوليه از سوي كارآگاهان مشخص شد قاتل يا قاتلان بدون هيچ درگيري و توسل به زور وارد منزل شده‌اند و فرضيه آشنا بودن متهم يا متهمان شكل گرفت. از طرفي به سرقت نرفتن طلاهاي مقتول فرضيه آشنا بودن مجرمان را قوت بخشيد.

تحقيقات كارآگاهان از آشناهاي اين خانواده كه تبعه افغان بودند نشان از آن داشت كه پسر مقتول به نام امير اعتياد شديدي به مواد مخدر صنعتي دارد. امير كه مادر 56 ساله‌اش را با شش ضربه كارد از پا درآورده بود در همان روز در يكي از خيابان‌هاي مشهد شناسايي شد. ماموران موفق شدند در يك عمليات تعقيب و گريز در يك لحظه متهم را دستگير كرده و به اداره آگاهي انتقال بدهند.

متهم درباره اين جنايت به كارآگاهان گفت: با مادرم بر سر مسائل مختلف مشكل داشتيم و آن لحظه كنترل خودم را از دست دادم و ناگهان با چاقو به او حمله‌ور شدم. متهم ادامه داد: وقتي به خودم آمدم، متوجه شدم چاقو در دست دارم و سينه و گردن مادرم غرق خون است، بلافاصله او را داخل كمد پنهان كردم و از خانه فرار كردم ولي همسايه‌ها به هنگام فرار مرا كه دستانم خوني بود و در حال فرار بودم، مشاهده كردند. در حالي كه امير درباره قتل مادر 56 ساله‌اش اين اظهارات را به زبان آورد، اطلاعات به دست آمده از همسايگان حاكي از آن بود كه متهم روز حادثه بر سر تهيه مواد با مادر خود درگير شده بود. بلافاصله بازجويي‌ها از متهم به شكل حرفه‌يي ادامه پيدا كرد و در نهايت متهم به آنچه كرده بود، اعتراف كرد.

با تمام قدرت چاقو مي‌زدم

امير 30 ساله در اعترافات خود به كارآگاهان اداره جنايي پليس مشهد گفت: روز حادثه از مادرم درخواست كمي پول داشتم ولي او از آنجايي كه نمي‌خواست مواد تهيه كنم هر بار با درخواستم مخالفت كرد. امير ادامه داد: در آن لحظه خيلي از كار مادرم عصباني بودم و بدنم از شدت خماري تير مي‌كشيد. امير همچنين افزود: متوجه نمي‌شدم چطور مادرم مي‌تواند درد كشيدن من را ببيند ولي هيچ كمكي نكند. اين شد كه كنترل اعصابم را از دست دادم و با چاقو به سمت او حمله‌ور شدم و با تمام قدرتم پشت سر هم به او ضربه زدم.

يكي از مقامات انتظامي پليس مشهد با اشاره به اينكه متهم بيكار است، گفت: هم اكنون متهم به دستور مقام قضايي در بازداشت به سر مي‌برد. اين مقام مسوول همچنين در رابطه با اينكه چقدر از قتل‌هاي مشهد را قتل بر اثر شيشه و مواد روانگردان تشكيل مي‌دهد، گفت: خب اينجا نزديك مرز است و خريد و فروش مواد مخدر صنعتي بيشتر از مناطق ديگر اتفاق مي‌افتد و طبيعتا قتل‌هاي ناشي از شيشه هم تعداد بيشتري از ساير استان‌ها را شامل مي‌شود.

پسران معتاد به شيشه و قتل مادران

مادركشي در كشور ما جزو قتل‌هايي است كه كم‌ترين آمار را به خود اختصاص مي‌دهد. به طوري كه در پنج ماهه امسال، سه فرزند اقدام به قتل مادرشان كردند كه هر سه آنها تحت تاثير روانگردان شيشه دست به اين جنايت هولناك زدند. قبل از قتل ماه بي‌بي 56 ساله كه هشتم شهريور ماه امسال به دست امير پسر 30 ساله‌اش در كاظم‌آباد مشهد انجام شده بود، جوان ديگري نيز در دامغان در خانه را بر روي مادرش بسته بود و با بنزين خانه را به آتش كشيده بود. اين جوان كه ابتدا منكر هر گونه اطلاع از مرگ مادرش در آتش‌سوزي شده بود پس از روبه‌رو شدن با شواهد و مدارك عليه خود، به قتل مادر اعتراف كرد و انگيزه خود را از اين كار از بين رفتن كنترل خود تحت تاثير مواد روانگردان عنوان كرد.

به گزارش اعتماد، تحت تاثير قرار گرفتن مواد روانگردان و در پي آن به قتل رساندن مادر به همين دو جنايت ختم نشد و 30 مردادماه امسال پسر 18 ساله‌يي در ديباج (استان سمنان) در اقدامي جنون‌آميز با ضربات بيل مادر خود را از پاي درآورد. اين جوان 18 ساله كه به شيشه اعتياد داشت وقتي مادرش با درخواست پول از سوي پسرش مخالفت كرده بود با ضربات بيل بر سر مادر او را به قتل رساند و در اداره آگاهي سمنان، به كرده خود اعتراف كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین