کد خبر: ۲۱۰۳۱۲
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۴
معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت:

۲۲۰ میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران پرداخت شد

مدیرعامل شرکت تخصصی بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: ۲۲۰ میلیارد تومان از مطالبات معوقه گندم کاران را پرداخت کرده ایم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص میزان گندم خریداری شده از کشاورزان، اظهار داشت: در دوهفته گذشته حدود۴۰۰ میلیارد تومان خرید از کشاورزان انجام شده، که ۲۲۰ میلیارد تومان آن در روز گذشته واریز شده و قابل برداشت است.

عباس قبادی در رابطه با میزان نیاز کشور به گندم وارداتی افزود: براساس برآوردها 7.5 میلیون تن واردات گندم خواهیم داشت که شورای خرید مناقصات و مکانیزم لازم را برگزار خواهد کرد و قطعاً مقدار واردات با در نظر گرفتن میزان خرید گندم داخل کشور خواهد بود.

وی تاکید کرد: ذخایر کالا های اساسی کشور در وضعیت خوبی هستند، بعنوان مثال گندم به نسبت پارسال ۲۰ درصد رشد موجودی دارد و همچنین برنج و شکر و روغن نیز وضعیتی مشابه گندم دارندو در کل ثابت خوبی بر کشور در زمینه تامین کالاهای اساسی حاکم است.

معاون وزیر صنعت ،معدن وتجارت افززود: در حال حاضر همه کالاهای اساسی با ارز مبادله‌ای ترخیص می‌شوند و برای برخی کالاها شامل گندم ،برنج ، روغن ،دانه های روغنی جو،کنجاله وذرت، دولت مابه‌التفاوت ارزی پرداخت می کند.

مدیرعامل شرکت تخصصی بازرگانی دولتی ایران درخصوص وضعیت نان صنعتی کشور گفت:۴۵۰ تن تولید نان صنعتی داریم در صورتیکه ظرفیت تولید بالقوه کشور دو برابر تولیدکنونی است.

به گزارش ایسنا،وی در پایان اعلام کرد: قبل از هدفمندی یک میلیون تن مصرف ماهانه گندم داشته‌ایم، ولی در سال اخیر با ۲۰۰ هزار تن کاهش در مصرف گندم، به 800 هزار تن رسیده است که با توجه به افزایش جمعیت و افزایش مصرف نان می‌توان گفت که آن میزان نانی که در گذشته دور ریخته می‌شد، بهبود کیفیت یافته و به مصرف انسانی می رسد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین