کد خبر: ۲۱۱۲۲۹
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴

اعلام نرخ جدید خرید تضمینی گندم از کشاورزان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نرخ خرید گندم تضمینی در سال زراعی 93-92 را هر کیلو 1050 تومان عنوان کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی مختاری با اشاره به پایین بودن نرخ خرید گندم در سال زراعی جاری و بی رغبتی گندمکاران برای تحویل محصول تولیدی خود به مراکز خرید دولتی افزود: در سال زراعی 93-92 دولت قیمت خرید تضمینی را به 1050 تومان افزایش داده است.

وی در ادامه از کشت پاییزه 376 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به گندم خبر داد و افزود: بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده این میزان نسبت به سال زراعی گذشته 16 هزار هکتار  معادل 14 درصد رشد نشان می دهد.

مختاری از پیش بینی تولید 680 هزار تن گندم طی کشت پاییزه در استان خبر داد و عنوان کرد: کود و بذور مورد نیاز توسط وزارت جهاد کشاورزی تامین و در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

وی با اعلام اینکه امسال 11 هزار و 200 تن بذر اصلاح شده گندم در اختیار کشاورزان قرار گرفته بود اعلام کرد: همچنین 6 هزار و 500 تن نیز انواع کود شیمیایی در بین مزارع توزیع شد که در صورت وجود نتیجه آزمایش آب و خاک می توان به نتایج بهتری در تولید گندم دست یافت.

وی با اشاره به پرداخت 520 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش به گندم کاران آذربایجان غربی طی سال زراعی جاری، عنوان کرد: در این راستا 6 میلیون ریال برای خرید نهاده به مزارع آبی و چهار میلیون ریال برای خرید نهاده به مزارع دیمی پرداخت شد.

به گزارش مهر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه از اختصاص 915 میلیارد ریال تسهیلات به صورت سرمایه در گردش به کشاورزان استان برای تامین نهاده های گشت کندم پاییزه خبر داد و گفت: گندمکاران استان می تواند برای دریافت این تسهیلات به بانک کشاورزی مراجعه کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین