کد خبر: ۲۱۱۲۵۲
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۴

منحل شدن سازمان مدیریت عامل فسادهای اقتصادی گذشته است

اداره کشور با یک جناح سیاسی ممکن نیست و وجود احزاب و رسانه‌های آزاد سبب کنترل دولت می‌شود/افرادی در دولت نهم و دهم به پست مدیریتی رسیدند که گمان می‌کردند ثروتی که در اختیار دارند را می‌توانند بدون پاسخگویی هزینه کنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیر کل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها اوضاع کنونی را زنگ خطری برای دولت جدید خواند و گفت: دولت یازدهم باید مراقب باشد که اتفاق‌هایی که برای دولت گذشته رخ داد در این دولت تکرارنشود.

نجفقلی حبیبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا گفت: بعید نیست که فسادهای مالی بیش از آنچه که اعلام شده است باشد اما به علت آنکه افکار عمومی خدشه دار نشود در رسانه‌ها اعلام رسمی نمی‌شود.

وی ادامه داد: علت مشکل‌های به وقوع پیوسته در زمینه اقتصادی عدم مدیریت درست در دولت گذشته بوده است و یکی از دلایل مهم آن منحل کردن سازمان مدیریت و برنامه ریزی توسط دولت گذشته بود که عملاً نهادی که باعث نظارت بر کار دولت می‌شد از بین رفت.

حبیبی توضیح داد: در دولت گذشته قواهای مختلف از این قضیه خوشحال بودند که جریان اصولگرایی در میان هر سه قوه حاکم است و این قضیه سبب شد که امنیت خاطری برای آن‌ها فراهم شود و نقش نظارت و کنترل را بر همدیگر نداشته باشند چون خود را از یک طیف می‌دانستند.

وی بیان کرد: بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات که تابع مجلس است و وظیفه کنترل بودجه را برعهده دارد اکنون باید جوابگوی وضع موجود باشد.

حبیبی مسئول وضعیت کنونی کشور را جریان اصولگرایی دانست و گفت: سازمان بازرسی کشور باید بگوید که آیا وظیفه خود را انجام داده است یا خیر؟

وی تأکید کرد: اداره کشور با یک جناح سیاسی ممکن نیست و وجود احزاب و رسانه‌های آزاد سبب کنترل دولت می‌شود.

حبیبی دولت نهم و دهم را فاقد تجربه مدیریتی دانست و گفت: افرادی به پست مدیریتی رسیدند که گمان می‌کردند ثروتی که در اختیار دارند را می‌توانند بدون پاسخگویی هزینه کنند. چهار سال دوم دولت آقای احمدی‌نژاد از عجیب‌ترین دولت‌ها در تاریخ ایران بوده است.

وی در ادامه سخنانش به خودکفایی گندم در دولت اصلاحات اشاره کرد و گفت: اوضاع کشور به سمت خودکفایی برنج پیش می‌رفت اما امسال منابع رسمی از ورود ۵/۷ میلیون تن گندم به کشور خبر دادند این در حالی است که پیشرفت‌های فراوانی در عرصه کشاورزی داشته‌ایم.

رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی اظهار داشت: دولت گذشته با شعار عدالت وارد عرصه شد و اکنون ادعای پاک‌ترین دولت را دارد، اما با توجه به اولین اصل عدالت که قرار دادن هر چیز در جای خود است می‌توان به نقض این اصل با تصدی پست‌های مدیریتی و مشاوران رئیس جمهور به دلیل وابستگی به جریانات سیاسی خاص اشاره کرد.

نجفقلی حبیبی به سخنان امام علی(ع) در مورد اموال عمومی اشاره کرد و گفت: برخی اصولگرا‌ها باید به دلیل حمایت بی قید و شرط خود از دولت احمدی‌نژاد از عموم مردم عذرخواهی کنندچرا كه این حمایت‌ها و برخورد با رسانه‌های آزاد  ومنتقدین موجب حیف و میل اموال عمومی مردم شد.

وی ادامه داد: مردم با رای خود نشان دادند که خواهان تغییر فضای موجود هستند و دولت‌ها باید بدانند که در آینده مورد قضاوت و داوری جامعه و تاریخ قرار می‌گیرند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اوضاع کنونی را زنگ خطری برای دولت جدید خواند و گفت: دولت یازدهم باید مراقب باشد که اتفاق‌هایی که برای دولت گذشته رخ داد در این دولت تکرارنشود.

وی توضیح داد: روشن سازی در قضایای اقتصادی نه تنها سبب ناامیدی جامعه نمی‌شود بلکه به مردم امید می‌دهد که عدالت هرگز فراموش نمی‌شود و سبب می‌شود که از این پس مردم در زمینه انتخاب مسئولین خود دقت بیشتری کنند و بی‌تفاوت از کنار مسائل مربوط به خود رد نشوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین