کد خبر: ۲۱۲۳۰۵
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲
"سخنان آیت الله هاشمی در جماران"

هاشمی رفسنجانی: نیویورک آغاز دوباره عزّت ایران بود

مردم با حماسه ای که در انتخابات 24 خرداد آفریدند زمینه حضور قدرتمندانه ریاست جمهوری را در سازمان ملل فراهم آوردند تا دنیا در چند روز گذشته شاهد آغاز دوباره عزّت ملّت ایران و نظام اسلامی در نیویورک باشد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت الله هاشمی رفسنجانی عصر پنجشنبه در دیدار جمع کثیری از اقشار مختلف مردم از استانهای تهران،مرکزی ،گلستان، لرستان، خوزستان و جمعی از یادگاران شهدای جنگ تحمیلی، ضمن تاکید بر تحقق نصرت الهی در پایان 8 سال دفاع مقدس تاکید کرد: مردم با حماسه ای که در انتخابات 24 خرداد آفریدند زمینه حضور قدرتمندانه ریاست جمهوری را در سازمان ملل فراهم آوردند تا دنیا در چند روز گذشته شاهد آغاز دوباره عزّت ملّت ایران و نظام اسلامی در نیویورک باشد.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس تاکید کرد: سرنوشت مشابه صدام و منافقین تحقق وعده نصرت الهی بود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی همچنین با ارائه تحلیل جامعی از آغاز جنگ تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا با هیچ کشوری سر جنگ نداشته است و در پایان جنگ تحمیلی نیز تمام دنیا اذعان کرد که صدام آغازگر جنگ بود.

ایشان در ادامه به شبهه دلیل عدم پذیرش آتش بس در زمان باز پس گیری خرمشهر پاسخ داده و تاکید کرد: با کدام منطق و عقلانیتی می توانستیم در حالی که قریب 2 هزار کیلومتر از نقاط سوق الجیشی و تعیین کننده کشورمان در دست عراق بود به آتش بس تن در می دادیم؟

فرمانده وقت جنگ و جانشین فرماندهی کل قوا همچنین به موضوع تقسیم بندی دو تفکر سیاسی و نظامی در اداره جنگ اشاره نمود و تاکید کرد: امام همانطور که بعد از آزادی خرمشهر مصلحت کشور را در تفکر نظامی ها برای ادامه جنگ و باز پس گیری اراضی اشغالی کشور دیدند  در سال 67 نیز کشف مصلحت را در پذیرش نظر سیاسیون و قبول قطعنامه دیدند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تاریخ نشان داد که هر دو تصمیم امام در دو مقطع مذکور مبتنی بر تامین منافع ملّی و ترجیح نظرات کارشناسی بود، تاکید کرد: وقتی شجاعت و سیاست با عمل به مصلحت ملّتی در آمیزد قطعاً پیروزی و نصرت الهی در کار خواهد بود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به سوء استفاده هایی که برخی مغرضان سیاسی از تعبیر جام زهر امام راحل می کنند، تاکید کرد: وقتی کسی خود را به خواب زده، قابل بیدار شدن نیست چرا که اگر اندکی انصاف داشتند چشم خود را به نتیجه پذیرش قطعنامه و دیدن سرنوشت مشابه صدام و منافقین و ظفرمندی ملّت ایران در پایان 8 سال دفاع مقدس نمی بستند.

ایشان ضمن توصیه به فرزندان شهداء برای درک پیروزی عظیم 8 سال دفاع مقدس که حاصل دلاورمردی پدرانشان بوده، به خاطره ای کوتاه اشاره کرد و گفت: وقتی دو سه ماه بعد از پذیرش قطعنامه به محضر امام رسیدم ایشان به من گفتند امروز احساس می کنم که نوشیدن جام زهر چقدر برایم شیرین بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه از محضر امام خواستم مسئولیت پذیرش قطعنامه را به من بسپارند ولی ایشان با عظمت و بزرگواری تاریخی خود شخصاً این مسئولیت را بر عهده گرفتند، تاکید کرد: بزرگترین آموزه امام به ما نهراسیدن از دادن آبرو در پای مصلحت مردم بود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی از شگردهای ظریف و دیپلماتیک در اصلاح قطعنامه 598 به عنوان نمونه ای تاریخی از هنر دستگاه دیپلماسی کشور یاد کرد و گفت: در مجامع جهانی هنوز از رویکرد دیپلماتیک ایران در تغییر مفادی از قطعنامه سازمان ملل و در نهایت پذیرش عزّتمندانه آن  به عنوان نقطه عطفی در دیپلماسی بین المللی یاد می شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تجلیل از حضور فاخر و عزّتمندانه ریاست محترم جمهوری اسلامی در نیویورک از نقش مردم در تغییر چهره ایران در مجامع بین المللی به بزرگی یاد کرد و گفت: اتفاقات خوبی که در نیویورک افتاد نشان داد که حماسه سیاسی ملّت، آغاز دوباره ای از عزّت ایران اسلامی را در صحنه بین اللملی رقم زده است.

ایشان در خاتمه با بیان اینکه آنچه در نیویورک اتفاق افتاد آغاز مسیر جدیدی است، وعده داد نصرت و پیروزی های مردم ایران در مجامع جهانی در راه خواهد بود.

شایان ذکر است سخنرانان در این جلسه ضمن تمجید از اقدام تاریخی و سرنوشت ساز آیت الله هاشمی که با حضور و ثبت نام خود در انتخابات برای خلق حماسه سیاسی انجام دادند از ایشان خواستند که برای گسترش وحدت ملّی نسبت به تسریع آزادی زندانیان سیاسی و رفع حصارهای امنیتی تلاش نمایند که با پاسخ مثبت ایشان نیز روبرو شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین