کد خبر: ۲۱۵۱۲۸
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۴

نماینده مجلس: محرمانه بودن مذاکرات، جلوی سوءاستفاده‌ها را می‌گیرد/به تیم مذاکره‌کننده ایرانی اعتماد کنیم

یک نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه "محرمانه بودن مذاکرات ایران و 1+5 قبل از اتخاذ تصمیم نهایی، جلوی سوءاستفاده‌ها را می‌گیرد"، گفت: گام اول در ژنو نشان از این دارد که هر دو طرف خواهان حل مشکل هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حجت‌الاسلام والمسلمین موسی قربانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه "تصمیم خوبی برای محرمانه بودن مذاکرات ایران و 1+5 گرفته شده است"، اظهار کرد: روایتی از امام جواد (ع) است که تا امری تحقق پیدا نکرده است، مطرح نشود.

این فعال سیاسی افزود: در مواردی که کش و قوس زیادی وجود دارد، تا زمانی که به جمع‌بندی نرسیده‌ایم، علنی شدن آن موجب تخریب می‌شود.

وی با بیان اینکه "موضوع هسته‌یی، مساله‌ای نیست که یک نفر بتواند خودسرانه در مورد آن کاری کند"، تصریح کرد: به طور قطع تصمیماتی که در مورد مساله هسته‌یی اتخاذ می‌شود با مصوبه مجلس یا شورای عالی امنیت ملی و تائید مقام معظم رهبری انجام خواهد شد، پس نظام در این رابطه باید تصمیم بگیرد و کار یک فرد نیست. بنابراین اگر جایی از مسیر منافع ایران خارج شوند، حتماً جلوی آن گرفته می‌شود.

قربانی با تاکید بر اینکه "ضمن حساس بودن نسبت به موضوع، باید به تیم مذاکره‌کننده ایرانی اعتماد کرد"، افزود: باید مراقبت لازم را داشت اما اعتماد کنیم تا تیم ایرانی با پشتوانه قوی وارد مذاکرات شود و از حقوق ملت ایران دفاع کند. پس بدیهی است اگر تصمیم نادرستی گرفته باشند، عملیاتی نخواهد شد.

این نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه "بعید به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی از روند مذاکرات مطلع نشود"، گفت: محرمانه بودن مذاکرات مربوط به رسانه‌هاست و با توجه به اینکه برخی اعضای 1+5 روابط تنگاتنگی با رژیم صهیونیستی دارند، بعید است که این رژیم از روند مذاکرات مطلع نشود. با این حال محرمانه بودن مذاکرات تبعات منفی را از بین می‌برد و جلوی سوءاستفاده‌ها را می‌گیرد.

وی با بیان اینکه "گام اول در ژنو نشان‌دهنده تلاش دو طرف برای حل مشکل بود"، اظهار کرد: بیانیه مشترک و اینکه دو طرف روند مذاکرات را قبل از رسیدن به نتیجه، مثبت دانسته‌اند، نشان از این مطلب دارد که هر دو خواهان حل مشکل هستند و به نظر من اگر فشار لابی صهیونیستی نبود، تا به حال این مشکل حل شده بود.

قربانی با اشاره به حضور برخی گروهک‌های ایرانی در ژنو که به گفته او، آبروی کشور را می‌برند و حواشی کار را تشدید می‌کنند، گفت: به نظر من محرمانه بودن مذاکرات، جلوی آنها را هم خواهد گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین