کد خبر: ۲۱۵۸۱۷
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۵

نخست‌وزیر پاکستان از آمریکا خواست عملیات پهپادها را متوقف کند

نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، در دیدار با باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده، از او خواست به عملیات هواپیماهای بدون‌سرنشین آمریکا در حریم کشورش پایان دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: آقای شریف که برای گفت‌وگو برای بهبود روابط پاکستان و آمریکا به واشنگتن سفر کرده، روز چهارشنبه ۲۳ اکتبر، اول آبان، در کاخ سفید برای نخستین‌بار با آقای اوباما دیدار کرد.
 
رهبران آمریکا و پاکستان در پایان این دیدار، نزد خبرنگاران از عزم خود برای همکاری در زمینه‌های مختلف خبر دادند، هر چند که به بعضی از موضوع های مورد اختلاف نیز اشاره شد. به گفته آقای شریف، او در دیدار با آقای اوباما به حملات هواپیماهای بدون در خاک کشورش اشاره کرده است.

آقای شریف گفت: "پاکستان و آمریکا در زمینه مبارزه با تروریسم با قوت همکاری می‌کنند و ما با تشدید این همکاری موافقت کرده‌ایم. من همچنین در دیدارمان به موضوع هواپیماهای بدون سرنشین اشاره کردم و بر لزوم پایان‌یافتن این حملات تاکید کردم."

عملیات پهپادها در مناطق مرزی با افغانستان که علیه تندروان مسلح انجام می‌شود، با تلفات غیرنظامی همراه بوده است. سازمان‌های حقوق بشری از این عملیات ابراز نگرانی کرده‌اند.

به گزارش بی بی سی، عفو بین الملل سه شنبه اعلام کرد که ایالات متحده ممکن است در عملیات این هواپیماها که به کشتار غیرنظامیان منجر شده، قوانین بین المللی را نقض کرده باشد. آقای اوباما در سخنان خود به عملیات این هواپیماهای بدون سرنشین اشاره نکرد اما در بیانیه مشترکی که در پایان این دیدار صادر شد، بر احترام به حق حاکمیت و تمامیت ارضی دو کشور تاکید شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین