کد خبر: ۲۱۷۰۱۳
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۵

پاکستان آماده باش کامل اعلام کرد

مسئولانی در وزارت کشور پاکستان گفتند نگرانند که افراد مسلح اسلام گرا در واکنش به کشته شدن محسود دست به انفجارهای انتحاری و دیگر اقدامات خشونت آمیز بزنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: واحد مرکزی خبر نوشت:مسئولان پاکستانی روز جمعه اعلام کردند اسلام آباد بعد از کشته شدن حکیم الله محسود سرکرده گروه طالبان پاکستان در حمله هواپیمای بدون خلبان آمریکایی به منطقه ناآرام قبیله ای نشین در شمال غرب پاکستان، آماده باش کامل اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری آلمان ، مسئولانی در وزارت کشور پاکستان به این خبرگزاری گفتند نگرانند که افراد مسلح اسلام گرا در واکنش به کشته شدن محسود دست به انفجارهای انتحاری و دیگر اقدامات خشونت آمیز بزنند.
این مسئولان اعلام کردند در فروگاه ها و موسسات حساس نظامی و دولتی و ایستگاه های راه آهن و اماکن عمومی، اعلام آماده باش کامل شده است.

پیش از این مسئولان نظامی پاکستانی اعلام کرده بودند یک هواپیمای بدون خلبان آمریکایی روز جمعه چهار موشک به یک ساختمان در منطقه دندی داربا خیل در وزیرستان شمالی نزدیک مرز پاکستان با افغانستان شلیک کرد. در این حمله دو نفر دیگر از نزدیکان محسود نیز کشته شدند.

یک عضو گروه تحریک طالبان پاکستان که محسود از ماه سپتامبر 2009 ریاست آن را بر عهده دارد کشته شدن وی را تایید کرد. بیت الله محسود بنیانگذار گروه تحریک طالبان پاکستان نیز در حمله هواپیماهای بدون خلبان آمریکایی در سال 2009 کشته شده بود.

محسود یک روز پیش از آغاز مذاکرات صلح بین دولت پاکستان و طالبان برای پایان دادن به یک دهه کشمکش، کشته شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین