کد خبر: ۲۱۷۰۸
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۸۴ - ۱۳:۵۵

ايران، الگوي توسعه ونزوئلا است

آفتاب‌‌نیوز : چاوز اين مطلب را روز گذشته در كاراكاس در ديدار "سعيد جليلي" معاون اروپا و آمريكاي وزارت امور خارجه و فرستاده ويژه رييس جمهوري اسلامي ايران به آمريكاي لاتين عنوان كرد.

چاوز از روند رو به‌گسترش روابط دو كشور در تمامي عرصه‌ها بويژه اقتصادي و فني كه با راه‌اندازي كارخانه تراكتورسازي، اجراي طرح‌هاي ايجاد مسكن و احداث كارخانه سيمان در ونزوئلا مراحل اساسي خود را پشت سر مي‌گذارد، گفت: افزون بر طرح‌هاي كنوني، هنوز توانمندي‌هاي بسياري براي همكاري بين ايران و ونزوئلا وجود دارد كه بايد اجرايي شود.

به گزارش ایرنا رييس جمهوري ونزوئلا در بخش ديگري از سخنانش درباره راي مخالف ونزوئلا به قطعنامه اخير شوراي حكام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي عليه ايران گفت: راي ونزوئلا در شوراي حكام بر پايه دوستي و علاقه دوجانبه شكل گرفته و ما خود را متعهد مي‌دانيم در هر زمان كه دولت و ملت ايران براي دفاع از حقوق خود لازم بدانند، وارد صحنه شده و وظيفه خود را انجام دهيم.

چاوز همچنين خواستار ابلاغ سلام‌هاي گرم خود به دولت و ملت ايران شد.

جليلي نماينده ويژه رييس جمهوري اسلامي ايران نيز با تسليم پيام كتبي آقاي احمدي‌نژاد به چاوز، از مواضع دولت ونزوئلا در اجلاس اخير شوراي حكام قدرداني و سياست‌هاي تهران را در زمينه فعاليت‌هاي هسته‌اي تشريح كرد.

جليلي روابط دوجانبه و همكاري‌هاي صنعتي تهران - كاراكاس را عالي توصيف كرد و آمادگي ايران را براي تعميق و گسترش اين روابط اعلام داشت.

وي گفت: ايران و ونزوئلا با توجه به ظرفيت‌ها و توان خود مي‌توانند محوريت لازم را در توسعه همكاري ميان كشورهاي جنوب فراهم آورند تا از تقويت يكجانبه‌گرايي در جهان جلوگيري شود.

معاون اروپا و آمريكاي وزارت امور خارجه كه سرگرم ديدار دوره‌اي از كشورهاي آمريكاي لاتين است، پيش از ونزوئلا در يك هفته گذشته با مقام‌هاي بلندپايه كشورهاي برزيل، كلمبيا و اكوادور ملاقات كرده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین