کد خبر: ۲۱۷۶۲۸
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۲
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

نبايد آرمان‌های انقلاب در فرعيات سياسی گم شود

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، پيش از ظهر امروز در ديدار گروه‌هاي مختلف مردمي از استان‌ فارس و شهرستان بم، با تسليت آغاز ماه محرم، حادثه كربلا را تابلويي از عاقبت ظالم و حقانيت مظلوم در تاريخ خواند و گفت: مردمي كه با پيام آسماني پيامبر(ص) براي زميني‌ها، جاهليت را درنورديدند، پس از مدتي كوتاه با اهل بيت(ع) رسول‌الله كاري كردند كه مصداق روشن حق‌ناشناسي است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: عضو مجلس خبرگان رهبري با تشريح «ثاراللهي» امام حسين(ع) گفت: خون‌بهاي خون خدا جز اين نيست كه اهداف عاشورا و صاحب خون، محقق شود و طومار ظلم و ستم در دنيا، به دست ملت‌هاي آزاد برچيده شود.

به گزارش آفتاب، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، تعصبات كوركورانه را سدّ راه گسترش مفاهيم اصيل اسلام در جهان خواند و تأكيد كرد: روزي كه عدالت نبوي در جهان حاكم شود، اسلام با همه واقعيت‌هاي شيرين خود جلوه مي‌نمايد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ادامه سخنان خويش روز مبارزه با استكبار، استعمار و استثمار را مهم خواند و با ارائه تحليلي از وقايع مهم تاريخي در 13 آبان‌هاي سالهاي دوران مبارزه، به تبعيد امام راحل اشاره كرد و گفت: اگر 13 آبان مهم است كه هست، به خاطر راه  امام عزيز است و نبايد اصل موضوع، يعني آرمان‌هاي انقلاب اسلامي در فرعيات سياسي گم شود.

ايشان دور كردن انسان‌هاي آزاده از آرمان‌هاي آسماني را وسوسه هميشگي شيطان دانست و گفت: نبايد به دست خويش شاخه‌هاي درخت انقلاب اسلامي را كه در سايه‌سارش زندگي مي‌كنيم، قطع نماييم.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با بيان خاطره‌اي از مأموريت امام به ايشان براي جمع‌آوري اسناد و مدارك مربوط به تصويب كاپيتولاسيون گفت: قيام امام، ايران اسلامي را كه خانه امن و جزيره ثبات استبداد و استعمار بود، رهايي بخشيد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه اين ديدار كه جمعي از جوانان فعال در عرصه‌هاي فرهنگي و سياسي شهرستان بم نيز حضور داشتند، با يادآوري زلزله مهيب بم گفت: اگرچه بم زنده است، اما انتظار مردم در يك دهه پس از زلزله، بمي آبادتر از هميشه است و انتظار مي‌رود مسئولان به اين مسئله مهم توجه كنند.

ايشان افزود: بم هميشه سپر محكم ايران در مقابل هجوم كوير در شرق و تهاجم دشمنان از آن سوي كشور بود و بايد به جايگاه گذشته خويش در تاريخ و جغرافياي ايران باز گردد.

ايشان به ميهمانان شيرازي حاضر در جلسه نيز اشاره كرد و گفت: استان فارس، با غناي ادبي و فرهنگي خود، هميشه در ايران عزيز بوده و خواهد بود.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني توجه به حقوق شهروندي را كه خواسته حاضران بود ؛ از اهداف مبارزه و اصول مصرّح در قانون اساسي خواند و تأكيد كرد: دولت و مجلس با همكاري بايد قوانين لازم را براي اجراي قانون اساسي در اين مسئله تهيه و اجرا نمايند.

عضو مجلس خبرگان رهبري در بخش پاياني سخنان خويش و در پاسخ به گزارش يكي از حاضران از اوضاع اقتصادي كشور گفت: همه بايد كشور را از تنگناهاي اقتصادي نجات دهيم و راه را براي آينده جوانان باز كنيم.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، خلق حماسه سياسي موردنظر رهبري را موجي برخاسته از آگاهي دانست و گفت: اين موج بايد با همّت مسئولان و حمايت همه‌جانبه مردم، بخش دوم حماسه، يعني بعد اقتصادي آن را تكميل نمايد و اگر برخاسته از آگاهي، درايت، عزت، حكمت و مصلحت باشد، با ظرفيت‌هاي ايران دور از دسترس نيست.

در آغاز اين ديدار چند تن از آقايان و يكي از خانم ها  از بخش‌هاي مختلف گروه‌هاي مردمي استان‌‌فارس و شهرستان بم ، با ارائه گزارشي از اوضاع اقتصادي و فرهنگي، به بيان ديدگاه‌هاي خويش در خصوص مسائل سياسي پرداختند و از آيت الله هاشمي رفسنجاني براي سفر به فارس و شهر بم در سالگرد زلزله آن شهرستان دعوت كردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین