کد خبر: ۲۱۸۰۵۶
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۵

تذکر روزنامه ایران به ˈگروه خاص از نمایندگان مجلسˈ

روزنامه ایران در مطلبی با عنوان تذکر دوستانه روزنامه ایران به گروه خاص از نمایندگان مجلس»، نوشته است: در چند روز گذشته، مباحثی برضد دولت روحانی و برخی از وزرای ایشان از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس مطرح شده است که جای تأمل دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: علی شکوهی نویسنده این یاداشت که روز شنبه منتشر شده، در ادامه افزوده است: «این اظهارات بیشتر از سوی آن طیفی از نمایندگان مجلس مطرح می شود که به جبهه سیاسی مشخصی تعلق دارند و صف بندی خود با دیگران را عمدتاً با ملاک «همراهی با فتنه» تنظیم می کنند. بزرگ ترین اعتراض این طیف از نمایندگان به دولت روحانی این است که چرا در دولت ایشان، کسانی به مسئولیت های کلیدی گمارده می شوند که در جریان رخدادهای سال 88 مانند آنان عمل نکردند یا تحلیل متفاوتی دارند. در این باره چند نکته را برادرانه و دوستانه به این گروه از نمایندگان عرضه می دارم: 

1- قرائت و تفسیر شما از رخدادهای سال 88 نباید و نمی تواند ملاک ارزیابی عملکرد تمامی جریان ها و افراد باشد. بسیاری از افراد و گروه ها حتی بخش عمده ای از اصولگرایان، بر این باور نیستند که تحلیل شما از فتنه سال 88 بر واقعیت منطبق است بلکه بسیاری معتقدند در ایجاد آن رخدادها، رئیس دولت و آن طیفی از حامیان دولت سابق مقصرند که با تندروی و افراط کاری و قانون گریزی خود، انتخابات را با مشکلاتی روبرو کردند و دیگران را به اتخاذ مواضع اعتراضی، کشاندند. به همین دلیل، زمان کلید خوردن فتنه را نه پایان روز انتخابات بلکه مسائل قبل از انتخابات و از جمله ماجرای اتهام زنی های شب مناظره می دانند. حال به چه دلیل باید تفسیر و قضاوت شما از آن رخدادها را مبنای قضاوت و ارزیابی در باره عالم و آدم قرار گیرد. 

2- انتخابات امسال و رأی آوردن نامزد مورد حمایت طیف های مختلف اصلاح طلبان، اعتدالگرایان و اصولگرایان، نشان داد که تفسیر این گروه از نمایندگان از وقایع سال 88 در میان غالب مردم هم مقبولیت نیافته است و اتفاقاً همان کسانی که اینان سعی داشتند مرتبطین با فتنه و فاقد پایگاه مردمی معرفی کنند (هاشمی رفسنجانی، خاتمی و...)، سهم زیاد را در به صحنه آوردن مردم و بیشترین نقش را در رأی آوردن دکتر روحانی داشتند. البته آن افراد هم نشان دادند که همچنان به انقلاب و نظام و قانون اساسی آن وفادارند و اتهاماتی مانند براندازی یا انقلاب رنگی یا ارتباط با بیگانه و...، درباره آنان، جفاست. 

3- ارزیابی افراد با ملاک و مناط فردی و گروهی، موجب کنارگذاشته شدن بخش بزرگی از مدیران و نیروهای توانمند و وفاداران به انقلاب از صحنه مدیریت کشور می شود و این هم جفای به نظام و مردم است. این کار در عمل هم ناشدنی است و دیدیم که تاکنون نشد. اگر نمی توانید تحلیل آنان از رخدادهای سال 88 را بپذیرید دست کم فرصت خدمت به آنان بدهید. اصرار بر حذف مدیران توانمند کشور بر اساس ملاک خدشه پذیر ذهنی دوستان، جز تشدید کدورت های بین نیروهای انقلاب، نتیجه دیگری در بر ندارد و حذف آنان به معنای نادیده گرفتن رأی مردم در انتخابات ریاست جمهوری است. 

4- انتخابات ریاست جمهوری امسال و رأی معنادار مردم به دکتر روحانی که شعار اعتدال و عقلانیت داشت، بهترین فرصت و امکان برای عبور آرام و بدون تنش از کنار همه مسائل تلخ سال های گذشته است و نباید این فرصت را از دست داد. زنده نگه داشتن مسائل سال 88 بر اساس تحلیل های خاص و اصرار بر برخورد با یک جبهه بزرگ از نیروهای باسابقه انقلاب، بدترین کاری است که می شود کرد. امیدواریم تدبیر آقای روحانی در نزدیک کردن دل های بریده به یکدیگر، مورد توجه این دوستان قرار گیرد و آنان هم به بهانه تحلیل و عملکرد متفاوت بسیاری از مدیران و نیروهای سیاسی فعال در دولت، برای رئیس جمهور مشکل آفرینی نکنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین