کد خبر: ۲۱۸۶۲۶
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۵

لوموند: فرانسه زیر میز مذاکره زد، چون فکر می‌کرد آمریکا و ایران، گروه را دور زده‌اند

لوموند نوشت منابع رسمی فرانسوی به این روزنامه گفته اند که فرانسه از قبل میدانسته است که آمریکا و ایران از مدتها، برای رسیدن به یک سازش، دیدارهای دوجانبه داشته اند و فرانسه از این هراس داشته است که مبادا در جریان مذاکرات ژنو، هر دو کشور، سایر نمایندگان شرکت کننده در این مذاکرات را دور بزنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: روزنامه لوموند با لحن و جزئیات روشن تری مواضع فرانسه در مذاکرات ژنو را بررسی کرده و نوشته است فرانسه سدراه یک توافق سازشکارانه میان آمریکا و ایران در این مذاکرات شده است.

به گزارش انتخاب؛ لوموند نوشت منابع رسمی فرانسوی به این روزنامه گفته اند که فرانسه از قبل میدانسته است که آمریکا و ایران از مدتها، برای رسیدن به یک سازش، دیدارهای دوجانبه داشته اند و فرانسه از این هراس داشته است که مبادا در جریان مذاکرات ژنو، هر دو کشور، سایر نمایندگان شرکت کننده در این مذاکرات را دور بزنند.

لوموند می نویسد آمریکا بعد از ناکامی در برنامه حمله نظامی به سوریه تلاش دارد این ناکامی را با یک پیروزی دیپلماتیک در خاورمیانه جبران کند. از سوی دیگر، حسن روحانی رئیس جمهور ایران نیز کاهش هرچند محدود اما سریع بخشی از تحریمهای غرب و آمریکا را یکی از پایه های مشروعیت دولت خود تلقی می کند.

به نوشته لوموند، مذاکرات ژنو زمینه مساعدی بود تا آمریکا و ایران هردو فرصت مشترکی را برای رسیدن به یک سازش دوگانه آزمایش کنند.

لوموند در ادامه می نویسد هنگامی که وزارت خارجه فرانسه روز هفتم نوامبر اطلاع یافت جان کری وزیر خارجه آمریکا روز جمعه به ژنو خواهد رفت، لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه پیشدستی کرد و صبح جمعه، قبل از او خود را به ژنو رساند تا مواضع قاطعانه فرانسه در قبال ایران را به اطلاع شرکت کنندگان برساند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین