کد خبر: ۲۱۸۹۸۳
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۶

چهارمین وزیر پیشنهادی ورزش، رای اعتماد می​گیرد؟/مقایسه آرای تمامی وزرای پیشنهادی ورزش در دو دولت

محمود گودرزی پس از سلطانی​فر، صالحی امیری و سجادی، سومین گزینه ای است که صبح فردا عازم خانه ملت می​شود تا برای وزارت ورزش در معرض رای اعتماد نمایندگان قرار بگیرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نسرین وزیری: پیش از این تنها یک بار برای وزیر پیشنهادی نفت در دولت نهم بود که سه وزیر معرفی شدند و قرعه به نام وزیر پیشنهادی چهارم افتاد. آنجا که پس از عدم رای اعتماد مجلس به علی سعیدلو و تسلطی و انصراف محصولی از حضور در این پست، نوبت کاظم وزیر هامانه شد تا به مجلس برود و به عنوان چهارمین وزیر نفت احمدی​نژاد رای اعتماد بگیرد.

اگرچه با استقبال مجلسی​ها از رئیس جمهور جدید انتظار نمی​رفت همین رخداد تکرار شود اما حسن روحانی نیز با چنین رویکردی از سوی مجلس نهمی​ها روبرو شد. اما نه یکی از ابر وزارتخانه​های دولت، بلکه برای وزارت تازه تاسیس ورزش و جوانان که عمرش کمی بیشتر از دولت یازدهم است. وزارتخانه​ای که بر اساس شوخی رئیس مجلس جور خاصی است که وزیرش دچار مشکل می​شود! چرا که هم در دولت دهم با وسواس نمایندگان برای انتخاب وزیر روبرو شد و هم در دولت یازدهم. وزیر پیشنهادی ورزش در دوره احمدی نژاد هم یک بار از مجلس رای اعتماد نگرفت. به این ترتیب محمد عباسی پس از حمید سجادی وزیر ورزش دولت دهم شد. این بار نیز ابتدا مسعود سلطانی​فر، سپس رضا صالحی امیری و نصرالله سجادی برای وزارت ورزش معرفی شدند اما هیچ یک از آنها رای اعتماد نگرفتند تا محمود گودرزی چهارمین وزیر پیشنهادی ورزش دولت یازدهم باشد.

از میان سه وزیر پیشنهادی روحانی برای تصدی وزارت ورزش، سلطانی​فر در میانه لابی​های فراکسیونی در مجلس رای اعتماد نیاورد و صالحی و سجادی هم از کم بودن لابی با نمایندگان مجلس آسیب پذیر بوده و رای اعتماد نیاوردند. گودرزی که کمتر از سه گزینه قبل برای رایزنی با مجلس فرصت داشت، در طول یک هفته گذشته دیدارهایی با برخی اعضای کمیسیون​ها و چهره​های اثرگذار مجلس داشته است. اما اگر او هم نتواند رای اعتماد بگیرد، وضعیت وزارت ورزش به حکم حکومتی گره خواهد خورد. چرا که تاریخ بار دیگر تکرار می​شود و همچون دولت دهم که احمدی نژاد فرصت سه ماهه برای کسب رای اعتماد وزیر اقتصاد را از مجلس هشتم از دست داد، این بار دولت یازدهم این فرصت سه ماهه را برای سکانداری وزارت ورزش از دست می​دهد. از آنجا که بر اساس قانون اساسی رئیس جمهور تنها برای سه ماه می​تواند برای وزارتخانه​ها سرپرست تعیین کند، محمد شریعتمداری از امروز برای اداره این وزارتخانه حق امضا ندارد و چنانچه فردا هم گودرزی رای اعتماد نگیرد ادامه سرپرستی وزارت ورزش در گرو مجوز رهبری انقلاب خواهد بود.

جدول مقایسه​ آرای تمامی کسانی که برای تصدی وزارت ورزش معرفی شدند:

اسامی وزرای پیشنهادی

اسامی دول و مجالس بررسی کننده

زمان بررسی صلاحیت

آرای ماخوذه

نتیجه نهایی

حمید سجادی

دولت دهم، مجلس هشتم

31 خرداد 90

از 247 رای ماخوذه

87 رای مثبت، 137 رای منفی، 23 رای ممتنع

عدم رای اعتماد

محمد عباسی

دولت دهم، مجلس هشتم

12 مرداد 90

از 245 رای ماخوذه

165 رای مثبت،۶۱ منفی و ۱۵ ممتنع

کسب رای اعتماد

مسعود سلطانی​فر

دولت یازدهم، مجلس نهم

24 مرداد 92

از 283 رای ماخوذه

117 رای مثبت،148 رای منفی و 18 رای ممتنع

عدم رای اعتماد

رضا صالحی امیری

دولت یازدهم، مجلس نهم

5 آبان 92

از 261 رای ماخوذه

107 رای مثبت،141 رای منفی و 13 رای ممتنع

عدم رای اعتماد

نصرالله سجادی

دولت یازدهم، مجلس نهم

19 آبان 92

از 253 رای ماخوذه

124 رای مثبت،107 رای منفی و 22 رای ممتنع

عدم رای اعتماد

محمود گودرزی

دولت یازدهم، مجلس نهم

26 آبان

؟؟

؟؟

 

نمودار آرای وزرای پیشنهادی ورزش

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین