کد خبر: ۲۱۹۵۲۹
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۷

تصویب قطعنامه علیه سوریه در کمیته حقوق بشر سازمان ملل

نمایندگان کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه پیشنهادی عربستان سعودی در خصوص نقض حقوق بشر در سوریه را با 123 رای موافق، 46 رای ممتنع و 13 رای مخالف تصویب کردند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا از مقر اصلی سازمان ملل در نشست کمیته سوم حقوق بشر، عربستان سعودی پیش نویس قطعنامه ای را به اعضای این کمیته ارایه کرده بود که در آن به مواردی از نقض حقوق بشر در سوریه تاکید شده بود.
 
نماینده دائم سوریه درسازمان ملل با انتقاد از این اقدام دولت ریاض، گفت : هیچ دیپلماتی در جهان وجود ندارد که باور کند رژیم سعودی با هدف حمایت از حقوق بشر مردم سوریه این قطعنامه را تهیه کرده باشد.
 
وی افزود : رژیمی که کوچکترین حقی برای حقوق شهروندی مردم کشورش قائل نیست، زنان حق رانندگی ندارند و حتی یک انتخابات در آن برگزار نشده است، چگونه به خود اجازه می دهد در خصوص حقوق بشر سایر کشورها اظهار نظر کند.
 
محمد خزاعی نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در مخالفت با این قطعنامه گفت : برخی کشورها با سو استفاده از سازوکارهای شورای حقوق بشر با اهداف سیاسی مشخص مغایر اصول مندرج در منشور ملل متحد عمل می کنند.
 
وی افزود : چنین رویکردهایی همه تلاش ها و همکاریهای بین المللی در جهت حمایت از حقوق بشر را به مخاطره می اندازد.
 
نماینده دائم ایران در سازمان ملل تاکید کرد شورای حقوق بشربا استفاده از ساز و کارهایی که در اختیار دارد، باید بدور از تبعیض و نابرابری شرایط حقوق بشر همه کشور های عضو را مورد بررسی و ملاحظه قرار دهد.
 
شمار دیگری از نمایندگان کشورهای مختلف در مخالفت با این قطعنامه سخنرانی کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین