کد خبر: ۲۲۰۳۴۹
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۷

هوای تهران دوباره آلوده می شود

مدیر گروه پژوهش هواشناسی دینامیکی و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جوی پیش بینی کرد که هوای تهران از فردا - دوشنبه -به علت خارج شدن سامانه جوی ناپایدار از کشور، دوباره آلوده شود .
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ˈ مجید آزادی ˈ روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: انتظار می رود آلودگی هوای تهران تا روز جمعه ادامه یابد.

وی گفت : براساس پیش بینی ها ، سامانه پرفشاری که در روزهای اخیر موجب بارش های خوبی در تهران و دیگر شهرها شده بود ، از کشور خارج می شود و بدین ترتیب جوی پایدار بر کشور و به ویژه شهر تهران حاکم خواهد شد.

هوای شهر تهران در دو هفته پیش نیز به شدت آلوده شد که کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران به همین دلیل مدارس ابتدایی شهر تهران را تعطیل اعلام کرد و ساعات کار ادارات دولتی نیز یک ساعت کاهش یافت .

علاوه بر این طرح زوج و فرد نیز از در منازل اجرا شد .

آزادی اظهارداشت: انباشت آلاینده ها و سرمای هوا زمینه را برای بروز پدیده وارونگی دما فراهم می کند از این رو پیش بینی می شود هوای تهران دوباره آلوده شود.علاوه براین افزایش دما به میزان 4 تا 5 درجه و افزایش پایداری نسبی هوا تا روز جمعه برای تهران پیش بینی می شود.

این کارشناس هواشناسی در عین حال گفت : احتمال دارد روز یکشنبه هفته آینده در تهران شاهد ناپایداری جوی باشیم که البته این یک پیش بینی است زیرا برای اظهار نظر قطعی زود است.

آزادی گفت: سرعت کنونی باد در تهران صفر متر بر ثانیه است و دید افقی 5 هزار متر است، رطوبت نسبی نیز 54 درصد و بیشترین و کمترین دمای هوا در 24 ساعت آینده به ترتیب 10 و 6 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

به گفته وی هوای امروز تهران نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی پیش بینی شده و هوا در روزهای دوشنبه و سه شنبه نیز کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین