کد خبر: ۲۲۰۵۰۰
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۴

بان کی مون خواستار حمایت جامعه جهانی از توافق هسته ای ژنو 3 شد

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که بان کی مون از جامعه جهانی می خواهد که نهایت تلاش و اهتمام خود را برای حمایت از توافق اولیه هسته ای به منظور فراهم شدن زمینه برای توافق نهایی بین ایران و گروه 1+5 بکار گیرند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا، مارتین نسیرکی در پاسخ به سوالی درباه واکنش بان کی مون به توافق هسته ای میان ایران و 1+5 اظهار داشت:
 
بان کی مون معتقد است که باید زمینه برای توافق نهایی در مذاکرات آتی فراهم شود.
 
وی اظهار داشت: دبیرکل سازمان ملل یکشنبه گذشته با صدور بیانیه ای از توافق بین تهران و 1+5 ابراز خرسندی کرده و ضمنا از طرفین خواسته است نهایت تلاش خود را در این دوره شش ماهه که توافق اولیه به دست آمد، به کار گیرند تا زمینه برای رسیدن به توافق نهایی حاصل شود.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا شورای امنیت برای لغو تحریم های ایران نیاز به یک قطعنامه جدید دارد یا ملاک توافقات انجام شده است، گفت : این مسئله به تصمیم اعضای شورای امنیت بستگی دارد.
 
خبرنگاری دیگر پرسید؛ آیا در طول این شش ماه بازرسی هایی توسط سازمان بین المللی انرژی اتمی از تاسیسات هسته ای ایران به عمل خواهد آمد؟ که نسیرکی در پاسخ گفت: در این خصوص اطلاع دقیقی ندارم اما در مفاد توافق نامه نوعی بازرسی ها گنجانده شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین