کد خبر: ۲۲۰۶۷۷
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۳
آيت الله هاشمي رفسنجاني در ديدار رئيس مجلس لبنان:

تندروها نمي گذارند مسلمانان فضاي وحدت اسلامي را استشمام كنند

آيت الله هاشمي رفسنجاني عصر امروز در ديدار رئيس مجلس لبنان، با اشاره به انفجار اخير در مقابل سفارت جمهوري اسلامي در بيروت، اين گونه كارها را نتيجه برنامه ريزي هاي دشمنان مسلمانان و تعصبات جاهلي بعضي از فرقه هاي ديني و سياسي دانست و گفت: اختلاف نظرهاي تاريخي نبايد به تفرقه ها و كينه هاي اجتماعي برسد و امنيت مسلمانان را مخدوش نمايد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرویس سیاسی - آيت الله هاشمي رفسنجاني عصر امروز در ديدار رئيس مجلس لبنان، با اشاره به انفجار اخير در مقابل سفارت جمهوري اسلامي در بيروت، اين گونه كارها را نتيجه برنامه ريزي هاي دشمنان مسلمانان و تعصبات جاهلي بعضي از فرقه هاي ديني و سياسي دانست و گفت: اختلاف نظرهاي تاريخي نبايد به تفرقه ها و كينه هاي اجتماعي برسد و امنيت مسلمانان را مخدوش نمايد.

به گزارش آفتاب، ايشان افزود: اقدامات تروريستي نمي تواند علاقه تاريخي دو ملت ايران و لبنان را دچار ترديد نمايد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان گوشه هايي از تاريخ اسلام در لبنان و زندگي مسالمت آميز فرقه هاي ديني و مذهبي در آن كشور گفت: از عقلاي لبنان انتظار داريم كه نگذارند متعصبين، حاكميت عقلانيت را گوشه نشين و تماشاگر نمايند.



ايشان در پاسخ به تقاضاي رئيس مجلس لبنان كه خواستار مذاكره آيت الله هاشمي رفسنجاني با پادشاه عربستان شده بود، به سفر چند سال قبل خويش به عربستان و مذاكره با ملك عبدالله براي تشكيل كميسيون علمايي و کمیسیون های مشترک دیگری برای سایر موضوعات مورد اختلاف اشاره كرد و گفت: متاسفانه تندروها در سال هاي اخير اوضاع اكثر كشورهاي اسلامي، مخصوصاً منطقه را در جهت خواسته هاي كشورهاي استعماري و انحصارگر بردند و نگذاشتند ملت ها و دولت هاي منطقه فضاي وحدت اسلامي را استشمام نمايند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: مسائل جهان اسلام در قالب يك طرح جامع با محوريت ايران و عربستان قابل حل است.

آيت الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به اتفاقات سوريه و تاثيرات آن در لبنان، اظهار اميدواري كرد: مردم سوريه كه سابقه تاريخي زندگي مسالمت آميز در منطقه را دارند، در مقطع كنوني نيز بتوانند در سايه تدابير مسئولين و بر اساس افكار عمومي، سرنوشت كشورشان را تعيين كنند.

ايشان تاكيد كرد: جمهوري اسلامي دخالت در سياست هاي داخلي ديگر كشورها را نمي پسندد و مي داند كه مسئولين هر كشوري بر اساس شرايط خويش عمل مي كنند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام اكتشافات سال هاي اخير نفت و گاز در لبنان را باعث طمع دشمنان خواند و با تاكيد بر عقلانيت مسئولين آن كشور گفت: توسعه همكاري هاي دو كشور ظرفيت هاي زيادي دارد و دولت ها بايد براي تقويت روابط برنامه ريزي كنند.

آقاي نبيه بري نيز در اين ديدار با تسليت انفجار اخير، به برنامه هاي سفر به ايران و ملاقات با شخصيت ها، به خصوص مقام معظم رهبري اشاره كرد و گفت: مذاكرات خوبي داشتيم كه اميدواريم در دولت جديد عملي شود.



ايشان با تاكيد بر سابقه تاريخي همكاري هاي مردم ايران و لبنان گفت: هيچ چيز نمي تواند اين سابقه را تحت الشعاع قرار دهد.

رئيس مجلس لبنان مذاكره را تنها راه حل مسائل جهان اسلام، مخصوصاً در سوريه خواند و گفت: همه بايد كمك كنيم تا كشتار مردم كم شود و از بين برود.

آقاي نبيه بري به جايگاه آيت الله هاشمي رفسنجاني در کشورهای اسلامی و بخصوص عربستان و نقش دو كشور ايران و عربستان در بين دولت هاي اسلامي اشاره كرد و گفت: جهان اسلام منتظر است تا آقاي هاشمي رفسنجاني يك بار ديگر نقش تاريخي خود را در جهت همدلي بيشتر مسلمانان انجام دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین