کد خبر: ۲۲۱۰۱۲
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۲
در حاشیه دیدار با مراجع قم؛

ظریف: تیم مذاکره کننده ایرانی در اتاقی که نماینده صهیونیست ها باشد، حضور نخواهد یافت

وزیر امور خارجه استفاده از ظرفیت عظیم حوزه نظریه پردازی اسلامی در حوزه علمیه قم را لازمه پیشبرد در اهداف سیاست خارجی عنوان کرد و ابراز داشت: از دیدگاه ها و بیانات مراجع عظام تقلید و علما استفاده خواهیم کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدجواد ظریف ظهر جمعه در حاشیه دیدار با مراجع عظام تقلید و علما در قم در گفتگو با خبرنگاران، تشرف در حرم کریمه اهل بیت(ع) را سعادت عظیمی برای خود دانست و اظهار داشت: برای ارائه گزارش تلاش های صدروزه دولت در بخش سیاست خارجی به دیدار علما و مراجع مشرف شدم.

وی تصریح کرد: از ابتدای مسئولیت در وزارت خارجه قصد دیدار و تشرف با علما و مراجع تقلید را داشتم اما به دلیل بیماری این مسئله به تاخیر افتاد.

وزیر امور خارجه استفاده از ظرفیت عظیم حوزه نظریه پردازی اسلامی در قم را لازمه پیشبرد در اهداف سیاست خارجی عنوان کرد و ابراز داشت: از دیدگاه ها و بیانات مراجع عظام تقلید و علما استفاده خواهیم کرد.

حوزه تجلی گاه پیام انقلاب و مردم است

ظریف قدرت جمهوری اسلامی را در پیام انقلاب اسلامی و اراده عمومی مردم دانست و افزود: دولت بهترین تجلی گاه پیام مردم و انقلاب را حوزه های علمیه می داند.

وی در ادامه با تاکید بر تلاش برای خنثی سازی پروژه اسلام هراسی و شیعه هراسی در دنیا، ابراز داشت: استکبار برای ضربه زدن به مسلمانان و پیشبرد اهداف خود این پروژه را کلید زده است و ما تلاش برای خنثی سازی خواهیم داشت.       

وزیر امور خارجه تلاش برای حمایت از حقوق مسلمانان را از اهداف وزارت خارجه عنوان کرد و گفت: خنثی سازی تبلیغات خارجی، حضور در مجامع بین المللی و استفاده از تمامی ابزارها در روابط دیپلماتیک با کشورهای دنیا را از دیگر تلاش های دستگاه دیپلماسی کشور برای حمایت از مسلمانان دانست.

ظریف با تاکید بر دیپلماسی و تنویر افکار عمومی، ابراز داشت: نباید از این ظرفیت غافل شد و باید تلاش کنیم تا به دشمنان اجازه ندهیم چهره اسلام را به دروغ نمایان کنند و از شیعیان و مسلمانان چهره غلطی تبیین کنند.

وی با بیان این که متاسفانه در تمام نقاطی که به مسلمانان ظلم می شود شاهد معرفی دروغین چهره اسلام به خشونت طلبی هستیم، اظهار داشت: خشونت و جنایت مطابق با روحیه و پیام اسلام و دین نیست.

وزیر امور خارجه به بی اعتمادی جدی نسبت به رفتار و گفتار غربی ها در ملت ایران اشاره کرد و  گفت: غرب می تواند با توجه به فرصتی که ملت ایران در اختیار آن ها قرار داده است، اقدامات گذشته خود را جبران کنند.

ظریف همچنین با تاکید بر این که قطعا رژیم صهیونیستی در مذاکرات بعدی حضور نخواهد داشت، ابراز داشت: اسرائیل بزرگ ترین خطر منطقه ای و بین المللی است و تیم مذاکره کننده ایرانی در اتاقی که نماینده آن ها باشد، حضور نخواهد یافت.

وی اعمال فشار قدرت های جهانی بر خلع سلاح رژیم صهیونیستی را تاکید کرد و افزود: این مسئله تنها راهی است که موجب منطقه ای عاری از سلاح های کشتار جمعی می شود.

به گزارش مرکز خبر حوزه، وزیر امور خارجه در پایان خاطرنشان کرد: سلاح های هسته ای و شیمیایی رژیم صهیونیستی علاوه بر اینکه هیچ امنیتی را در منطقه ایجاد نمی کند، موجب افزایش خطر ناامنی نیز خواهد شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین