کد خبر: ۲۲۱۳۴۷
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۲

تاکید رییس سازمان بازرسی برای پیگیری پرونده‌های «خاوری» و «عیاشی»

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: پرونده‌های خاوری و عیاشی را پیگیری می‌کنیم تا پول‌های از ایران برده شده، بازگردانده شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ناصر سراج در شورای اداری استان همدان، اظهار کرد: پولشویی اغلب در کشورهای جهان سوم انجام می‌شود و فرد مرتکب به دیگر کشورها پناهنده می‌شود.

وی با اشاره به پولشویی علی عیاشی که اکنون در یونان بسر می‌برد، گفت: این شخص به مردم اعلام کرد که با دو تا هشت میلیون تومان رنو و پژو در اختیار مردم قرار می‌دهد و مبلغی بین 400 تا 500 میلیارد تومان از مردم جمع کرد و به کشور یونان رفت که در این راستا با دادستان کل یونان صحبت کردیم و متقاعد شد که این عملکرد پولشویی محسوب می‌شود، اما به علت اینکه یونان عضو اتحادیه اروپا محسوب می‌شود دادستان یونان نمی‌تواند علی عیاشی را عودت دهد.

وی افزود: تلاش می‌کنیم خاوری پول‌های به یغما برده شده از ایران را برگرداند.

سراج به سیاست جدید سازمان بازرسی کل کشور اشاره کرد و گفت: سعی می‌کنم فرآیند طی شدن پرونده‌ها را به حداقل برسانم و در این راستا برای ریاست سازمان بازرسی در استان‌ها از قضات استفاده می‌کنم؛ چرا که هنگام بررسی پرونده در مراجع قضایی در صورتی‌که هر دو طرف قاضی باشند بهتر یکدیگر را درک می‌کنند و به این ترتیب روال طی شدن پرونده‌ها کاهش می‌یابد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: بازرسی در کشورهای دنیا از اهمیت ویژه‌ای برخودار بوده و رویکرد کشورها به بازرسی بسیار ویژه است.

وی به سمینار پاناما اشاره کرد و گفت: در این سمینار هیات‌های عالی‌رتبه از 96 کشور شرکت کردند. در این سمینار دادستان کل چین اعلام کرد که برخورد با پشه و ببر باید همزمان با یکدیگر باشد و اگر با یکی از آنها که ضعیف تر است برخورد کنیم موفق نیستیم و موفقیت زمانی حاصل می شود که همزمان با یکدیگر با‌ آنها برخورد شود.

رییس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: مجموعه بازرسی به سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه نظارت دارد که در حوزه مقننه و قضاییه می‌تواند در امور اداری ورود یابد.

وی تصریح کرد: وظیفه اصلی سازمان بازرسی کل کشور نظارت بر اجرای صحیح قانون و حسن جریان امور است. اولویت را در سازمان بازرسی نظارت قرار می‌دهم و در صورتی که جایی سوءجریان باشد جلوی آن گرفته می‌شود.

وی با بیان این که اکثر مدیران افرادی پاکدست و شریف هستند، تصریح کرد: عده‌ای قلیل هستند که با نوع عملکرد خود برای مدیران شریف مشکلاتی ایجاد می کنند که با آن‌ها به صورت جدی برخورد می شود. در مورد آن دسته از مدیرانی که تعداشان قلیل است به تمامی بازرسان دستور داده‌ام که اغماضی در برخورد نداشته باشند.

به گزارش ایسنا، وی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید باید دولت پاک باشد و ما اجازه نمی‌دهیم عده‌ای این دولت را ناپاک جلوه دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین