کد خبر: ۲۲۱۸۰۴
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۸

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: هیئت‌ها برای پرداخت مبالغ هنگفت به مداحان رقابت نکنند

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی گفت: هیئت‌های عزاداری نباید برای پرداخت مبالغ هنگفت به مداحان با هم رقابت کنند زیرا دستگاه امام حسین(ع) تجارت‌خانه نیست، مداحان و هیئت‌داران قصدشان خالص باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: این مرجع تقلید در درس خارج خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به شروع ماه صفر، گفت: در این ماه حوادث تاریخی دردناکی همچون رحلت حضرت رسول(ص)، اربعین حسینی، شهادت امام مجتبی(ع) و امام رضا(ع) واقع شده است و همین مناسبت‌ها زمینه‌ای را برای تبلیغ دین فراهم کرده است و باید از این فرصت به‌خوبی استفاده کنیم.

وی با تأکید بر این‌که «باید اهداف قیام امام حسین(ع) در مناسبت‌های تبلیغی به‌ویژه ماه صفر در منابر توسط مبلغان و خطبا تبیین شود» اظهار کرد: گریه و نوحه‌خوانی و عزاداری برای امام حسین(ع) خوب اما ناکافی است؛ ‌مهم این است که به هدف قیام امام حسین(ع) پی ببریم و در مسیر آن حضرت حرکت کنیم.

آیت‌الله‌ مکارم شیرازی با بیان این‌که «تمام زیارات و دعاهای وارده برای ما درس است» گفت: دعای سجده زیارت عاشورا مضامین بسیار بلندی دارد و باید به محتوای آن توجه کرد و همواره در مسیر حضرت سیدالشهدا(ع) و دیگر اولیای الهی ثابت قدم بود.

این مرجع تقلید در ادامه با تأکید بر این‌که «باید مراقب باشیم کارهای خلاف، عزاداری امام حسین(ع) را آلوده نکند» اظهار کرد: ‌به مداحان عزیز پیام می‌دهیم مراقب باشند و پیشکسوتان عرصه مداحی نیز به جوانان آموزش دهند تا از هر سبکی در مداحی استفاده نکنند.

وی با بیان این‌که «سبک‌های موهن نباید در مداحی وارد شود» عنوان کرد: سبک‌های سنگین،‌ متین و امام حسین(ع) پسند باید مورد توجه قرار گیرد،‌ این‌که عزاداری تبدیل به سبک‌هایی شود که مناسب مجالس عیش و نوش است درست نیست.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: هیئت‌های محترم برای پرداخت مبالغ بالای پول به مداحان با هم مسابقه ندهند، دستگاه امام حسین(ع) تبدیل به بساط تجارت نشود، هم مداحان و هم هیئت‌داران قصدشان خالص باشد؛ در مسائل سیاسی خاص به‌صورت جناحی وارد نشوند.

به گزارش ایسنا، وی با تأکید بر این‌که «عزای امام حسین(ع) نباید با کارهای نامناسب آلوده و آمیخته شود» تصریح کرد: خطبا نیز مسابقه نگذارند و در مسائل سیاسی خاص وارد نشوند، تشکیلات امام حسین(ع) ظرفیت و جذابیت بسیار خاصی دارد که باید برای جذب همگان به این دستگاه به بهترین شکل ممکن اقدام کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین