کد خبر: ۲۲۳۰۸۸
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۴
پايگاه اينترنتي "ريچست"؛

کدام کشورها گران‌ترین "مواد خوراکی" را در لیست خرید خود دارند؟

مردم برخی از کشورها به علل مختلف مجبور به پرداخت هزینه بیش‌تر برای تهیه موادغذایی مورد احتیاج خود هستند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي ريچست، به علل مختلف نظیر بلاياي طبيعي، مشكلات اقتصادي و یا عوامل دیگر،‌ قیمت مواد غذایی در کشورها تغییر مي‌كند و موجب مي‌شود برخی از کشورها مجبور به پرداخت هزینه بیش‌تر از هزینه متوسط جهانی شوند.

۵ کشوری که بیشترین هزینه مواد غذایی را دارند به ترتیب عبارتند از:
1.قیمت موادغذایی در "آفریقای جنوبی" با شورش محلی‌ها به تازگی با افزایش مواجه شده ‌در این کشور هزینه‌های بالای مواد غذایی در طول پنج سال با ۴۹ درصد افزایش همراه‌ بوده است. بعنوان مثال: بهاي"نان" در طول دوره پنج ساله، با ۶۹ درصد و  بهاي گوشت نیز با ۴۰ درصد تورم قیمت همراه بوده‌اند. این کشور به دلیل افزایش کم دستمزد کارگران خود با وضعیت وخیمی روبه‌رو شده‌است.

2.ساکنان کشور "تایوان" هر پوند گوشت گاو را به قیمت متوسط ۱۱.۵۰ دلار و هر گالن شیر را بیش از ۱۰ دلار خریداری می‌کنند. در این کشور قیمت یک استارباکس کاپوچینو بزرگ ۳.۰۶ دلار می‌باشد.

قیمت بالای گوشت قرمز سبب شده تا غذای رایج مردم این کشور شامل گوشت مرغ با ۲.۹۲ دلار برای هر پوند، سیب‌زمینی به قیمت ۱ دلار برای هر پوند و برنج ۱ دلار برای هر پوند باشد.

3.شهروندان "آلمانی" مجبور به پرداخت بیش از ۶ دلار برای هر پوند از مرغ و ۲.۵۰ دلار برای یک قرص نان و هر پوند برنج شده‌اند.جاری شدن سیل در سال ۲۰۱۳ در آلمان سبب افزایش ۵ درصدی قیمت مواد غذایی در این کشور شد.

4.در کشور "کانادا" قیمت هر پوند مرغ برابر با ۶۴ دلار گزارش شده‌است که این قیمت سبب شده تهیه گوشت برای بسیاری از ساکنان این کشور دشوار شود. قیمت هر گالن شیر نیز در محل‌هایی که دسترسی زیادتری به شیر دارند برابر با ۴ دلار می‌باشد.

5.قیمت پایین گاز در کشور "کویت" با ۷۸ دلار برای هر گالن، برای بسیاری از بازدیدکنندگان یکی از عوامل جاذبه این کشور محسوب می‌شود، اما مواد غذایی در این کشور با قیمت بالاتری ارائه می‌شود. به عنوان مثال کاهو در این کشور با ۴.۵۰ دلار ارائه می‌شود که این محصول در دیگر نقاط جهان به قیمت متوسط ۱.۵۰ دلار به فروش می‌رسد.تخم‌مرغ نیز ۲.۵۰ دلار هزینه دارد که کمی بیشتر از میزان متوسط جهانی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین