کد خبر: ۲۲۴۱۱۷
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۷
سونامی تولید مواد مخدر در مقابل ما قرار دارد

مویدی: عملاً چیزی به نام ستاد مبارزه با مواد مخدر نداریم

رئیس‌ پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه به اندازه‌ای که پلیس مساله مواد مخدر را جدی گرفته، سایر دستگاه‌های فرهنگی آن را جدی نگرفته‌اند، اظهار کرد: سونامی و سیل تولید مواد مخدر با ترفند‌های سیاسی و اقتصادی در مقابل ما قرار دارد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سردار علی مویدی در مناظره شب گذشته رسانه ملی که با موضوع "علت عدم ریشه کنی مواد مخدر" برگزار شد، افزود: واقعیتی که امروز در کشور با آن مواجهیم کشور افغانستان است که باید آن را بپذیریم و اینکه سونامی و سیل تولید مواد مخدر با ترفند‌های سیاسی و اقتصادی در مقابل ما قرار دارد.

زشت است که پس از 35 سال بگوییم فقر فرهنگی داریم

وی افزود: باید این را بپذیریم که دست پنهانی مواد مخدر را در دنیا اداره می‌کند که بیخ گوش ما قرار دارد، لذا اگر این مساله را قبول داریم که این سیل به راه افتاده است، برای من پلیس، بهزیستی،‌ آموزش و پرورش و غیره زشت است که پس از 35 سال بگوییم فقر فرهنگی داریم.

رئیس‌ پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ادامه داد: در حال حاضر در حوزه پلیس صاحب نظر و مدل هستیم و در دنیا به عنوان یک الگو مطرحیم. به نظر می‌رسد امکانات وجود دارد اما از نظر رسانه‌ها کاری برای آن نشده که باید پاسخگو باشند.

وی درباره اینکه آیا برخورد قضایی با قاچاقچیان مناسب بوده است یا خیر؟ عنوان کرد: اگر از من بپرسید به عنوان یک پلیس می‌گویم آن طور که من می‌خواهم نبوده، اما تلاش‌های دستگاه قضا در این ارتباط خوب بوده است، هرچند ایراداتی مانند اینکه شاید در برخی استانها برخی آرای قضات اشتباه صادر شده است، وجود داشته باشد.

مؤیدی گفت: یک موضوع غیرقابل اثبات و اندازه‌گیری به نام «فرهنگ» را عنوان می‌کنیم که هیچ وقت نمی‌توانیم آن را اندازه بگیریم و بفهمیم که کی با فرهنگ هستیم و کی بی‌فرهنگ، لذا با گفتن اینکه ما مشکل فرهنگی داریم را قبول ندارم بلکه معتقدم این حرف عملاً شانه خالی کردن از مسئولیت است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه اگر فقر فرهنگی وجود دارد در میان بعضی مسئولان دستگاه‌های مختلف است گفت: آن عزم و اراده که در پلیس و قوه قضاییه وجود دارد در سایر دستگاه‌ها وجود ندارد و به اندازه‌ای که پلیس مساله مواد مخدر را جدی گرفته سایر دستگاه‌های فرهنگی آن را جدی نگرفته‌اند.

مؤیدی اگر بخواهیم عملکرد دستگاه‌ها را مصداقی بررسی کنیم بعد از گذشت 10 سال باید عملکرد هر کدام از دستگاه‌ها واضح و مشخص باشد. با بررسی عملکرد دستگاه‌ها متوجه می‌شویم که کدامیک کم‌کاری کردند.

عملاً چیزی به نام ستاد مبارزه با مواد مخدر نداریم

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه فعالیت مناسب در مرزها و کنترل عرضه مواد مخدر رافع مسئولیت دیگر دستگاه‌ها نمی‌شود، گفت: ما عملاً چیزی به نام ستاد مبارزه با مواد مخدر نداریم.

وی ادامه داد: وقتی که چند سال از آخرین جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر با شرکت اعضای آن و ریاست رئیس جمهور می‌گذرد، عملاً ستاد مبارزه با مواد مخدر تأسیس شده و تنها ما دبیرخانه مبارزه با مواد مخدر داریم در حالی که دبیرخانه با ستاد بسیار فرق می‌کند؛ طی چند سال گذشته چند جلسه با حضور ریاست رئیس جمهور تشکیل شده است؟ یک حادثه در کشور رخ می‌دهد و رئیس جمهور سریع آن را پیگیری می‌کند اما این مواد مخدر بلای جان هزاران جوان شده است کاری انجام نمی‌شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه روحانی در این مدت کوتاه که ریاست ستاد مبارزه با مواد مخدر را برعهده گرفته خوب کار کرده است، گفت:‌ احمدی‌نژاد هم اوایل دوران ریاست جمهوری جلسات ستاد مبارزه با مواد مخدر را تشکیل می‌داد.

به گزارش ایسنا، وی درباره اینکه آیا در حال حاضر آشپزخانه‌ای وجود ندارد که منهدم شود یا عملکردها ضعیف بوده است؟ اظهار کرد: تهیه مواد مخدر صنعتی به لحاظ شرایط حفظ آن در هر نقطه‌ای ممکن است به عنوان تهدید مطرح شود، اما در تلاش هستیم که از تهیه مواد پیش‌ساز آن جلوگیری کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین