کد خبر: ۲۲۴۱۲۹
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۱

قصاص و حبس، مجازات زوج جوان

زن و شوهري كه با همدستي يكديگر مردي را به قتل رسانده و بعد از تكه تكه كردن جنازه‌اش آن را به آتش كشيده‌اند با راي دادگاه به 15 سال حبس و قصاص محكوم شدند. صدور اين راي در حالي است كه تصاويري در پرونده وجود دارد كه نشان مي‌دهد مقتول همسر اين مرد را مورد آزار و اذيت قرار داده بود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش اعنماد، روز 15 تيرماه سال گذشته ناپديد شدن جواني به‌نام فريد، كارآگاهان پليس‌آگاهي پايتخت را در برابر معمايي پليسي قرار داد. ماموران با بررسي فرضيه‌هاي مختلف تلاش كردند اين جوان را پيدا كنند اما وقتي هيچ ردي از وي به دست نيامد فرضيه‌هاي تازه‌يي پيش روي كارآگاهان قرار گرفت.

 تجسس‌هاي افسران آگاهي نشان مي‌داد فريد آخرين بار به خانه زن و شوهري به‌نام زيبا و نادر رفته است. بنابر اين، اين زن و شوهر احضار شدند و تحت بازجويي‌هاي فني قرار گرفتند. اين زوج درجريان تحقيقات اعتراف كردند با طراحي نقشه‌يي فريد را به خانه شان كشانده و او را كشته‌اند.

نادر در اعترافاتش گفت: مدتي قبل متوجه چند پيامك مشكوك در گوشي تلفن همراه همسرم شدم كه مردي به‌نام فريد برايش فرستاده بود. وقتي از زيبا توضيح خواستم گفت فريد قبلا خواستگار او بود و رابطه شان در حد يك رفاقت معمولي بوده و تمام شده است. زندگي مان دوباره به روال طبيعي برگشت تا اينكه فريد با من تماس گرفت و گفت بايد زيبا را طلاق بدهم. او گفت از همسرم فيلم و عكس دارد. او نشانه‌هايي را به من گفت كه فهميدم حرف‌هايش صحت دارد. حتي چند مرتبه به زيبا گفته بود كه بايد با او ازدواج كند و از او اخاذي كرده بود. حتي همسرم چند مرتبه به او پول و طلا داده بود تا آبروريزي نشود. او تهديد مي‌كرد كه فيلم‌ها را منتشر مي‌كند. من هم تصميم گرفتم هر طور شده فيلم‌ها را از او پس بگيرم.

متهم ادامه داد: آن شب زيبا با فريد تماس گرفت و گفت فيلم‌ها را پس بدهد. چند ساعت بعد در حالي كه من در خانه مخفي شده بودم فريد وارد خانه مان شد. در يك لحظه صداي همسرم را شنيدم كه فرياد كشيد و ضربه‌يي به فريد زد. من هم از اتاق بيرون آمدم و با چاقويي كه داشتم دو يا سه ضربه به شكم‌اش زدم. زيبا هم چند ضربه زد و او روي زمين افتاد.

 در ادامه زيبا به خانه پدرش رفت و من جسد را سه تكه كردم و داخل كيسه زباله گذاشتم. يك روز بعد هم آن را با استفاده از وانت يكي از دوستانم به اطراف شهريار بردم و در آنجا آتش زدم. در حالي كه زيبا نيز به همدستي با شوهرش اعتراف كرده بود پرونده با صدور قرار مجرميت و كيفرخواست به شعبه 113 دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد.

در اين جلسه اولياي دم اعلام كردند خواسته شان قصاص اين زوج است و حاضر به گذشت نيستند. در چنين شرايطي نادر در جايگاه ايستاد و با پذيرش اتهامش گفت: از خانواده مقتول به خاطر كاري كه كرده‌ام عذرخواهي مي‌كنم اما فريد به همسرم تجاوز كرده و از او فيلم و عكس تهيه كرده بود. من با اعتقاد به مهدورالدم بودن فريد او را كشتم.

سپس زيبا به عنوان متهم رديف دوم به دفاع از خود پرداخت و گفت: بعد از ازدواج، فريد مدام مزاحمم مي‌شد و آزارم مي‌داد. نمي‌توانستم بدون همسرم از خانه بيرون بروم. فريد در خيابان به من فحش مي‌داد و تهديدم مي‌كرد. او گفت بايد از شوهرم طلاق بگيرم. زندگي را برايم تلخ كرده بود. وقتي با نادر در اين باره صحبت كردم قرار شد او را به خانه بكشانيم تا فيلم‌ها را پس بگيريم. آن روز وقتي فريد به خانه‌مان آمد من چاقويي را كه براي دفاع از خودم آماده كرده بودم، برداشتم و دو ضربه به كتفش زدم. نادر هم با شنيدن صداي من از اتاق بيرون آمد و چند ضربه به شكم او زد.

به‌دنبال دفاعيات متهمان، ختم دادرسي اعلام شد. قضات شعبه 113 دادگاه كيفري استان تهران سرانجام چهارشنبه هفته گذشته راي خود را درباره اين پرونده اعلام كردند. بر اساس اين راي نادر به يك مرتبه قصاص و زيبا به تحمل 15 سال حبس محكوم شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین