کد خبر: ۲۲۴۶۵۸
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۳

آیت‌الله جنتی: حفظ نظام برعهده خدمتگزاران خداست ولو اقلیت باشند

دبير شوراي نگهبان گفت: فتنه گران در سال 88 آگاهانه و هدفدار براي براندازي نظام وارد صحنه شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش اداره كل روابط عمومي شوراي نگهبان، حضرت آيت الله جنتي در جمع تعدادي از سرپرستان دفاتر نظارت و بازرسي انتخابات شهرستانها، با گراميداشت اربعين سالار شهيدان گفت: بايد همواره در فكر عاقبت كار خود و توشه آخرت باشيم. 

وي با اشاره به برخي از آيات سوره حشر افزود: بسيار تاكيد شده است كه اين آيات، هرشب خوانده شود و به آن توجه شود. زيرا اين آيات ما را متوجه مي كند كه بايد هر روز به فكر برداشتن توشه قيامت باشيم. 

دبير شوراي نگهبان با اشاره به اهميت اين نهاد گفت: شوراي نگهبان يك وضعيت فوق العاده اي دارد؛ هم از نظر تركيب اعضاء كه فقهاي آن منصوب رهبري بوده و حقوقدانان آن نيز با پيشنهاد قوه قضائيه و توسط مجلس شوراي اسلامي انتخاب مي شوند و هم از نظر مأموريت، كه بايد مواظب باشد قانوني در كشور تصويب نشود كه ذره‌اي با اسلام و قانون اساسي به عنوان پيمان ملي، مغايرت داشته باشد. 

وي تصريح كرد: جايگاه شوراي نگهبان، نظيري ندارد. 
حضرت آيت الله جنتي يادآور شد: بنابراين، انتظار ما از افرادي كه در شوراي نگهبان كار مي كنند اين است كه علاوه بر انجام وظايف سازماني، بايد پاكدل، پاكدست و پاك چشم باشند و فقط به انجام واجبات اكتفا نكنند بلكه به انجام مستحبات نيز توجه ويژه اي داشته باشند. 

وي افزود: انتظار ما از همكارانمان در شوراي نگهبان اين است كه كار در شوراي نگهبان را مانند مشاغل ديگر ندانند. كساني كه در شوراي نگهبان كار مي‌كنند از صدر تا ذيل بايد عناصري ولايتمدار، انقلابي و بي اعتنا به پست و مقام و همچنين قاطع باشند. 

دبير شوراي نگهبان با توصيه حاضران به رعايت اخلاق برادرانه با همكاران و به ويژه زير دستان، افزود: شما همچنين بايد نسبت به مسائل روز و آنچه در مملكت مي‌گذرد آگاه باشيد. بدانيد چه كساني خدمت و چه كساني خيانت مي‌كنند، چه كساني خالصانه و چه كساني كاسبانه كار مي‌كنند. 

حضرت آيت الله جنتي گفت: حفظ نظام جمهوري اسلامي برعهده كساني است كه خدمتگزار براي خدا باشند، و لو اينكه در اقليّت باشند. بنابراين بايد با بصيرت افزايي، بتوانيم مردم را توجيه كنيم. 
دبير شوراي نگهبان با اشاره به فتنه انگيزي گروهي پس از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري گفت: فتنه 88 يك هشدار و يك درس عبرت آموزي بود. 

وي با تجليل از مقام شامخ حضرت امام خميني (ره) افزود: هيچ عالم و عارفي مانند امام بزرگوار (ره) نبود. حضرت امام(ره) انقلابي ديني، اخلاقي، سياسي و اجتماعي برپا كرد و بسيجي آفرين، شهيد آفرين، ايثارگر آفرين و جانباز آفرين بود. ايشان با ديگر مسئولين و مردم عزيز، 30 سال كار كردند تا نظام به اين موفقيت ها رسيد. 

وي تصريح كرد: اما در چنين نظامي، ناگهان در سال 88 چند نفر پيدا شدند كه با الهام از خارج و ديكته هاي بيگانگان، سعي كردند مملكت را به هم بزنند. 

حضرت آيت الله جنتي بخشي از اين حوادث را ناشي از فقدان بصيرت اقشاري از مردم دانست و افزود: عده اي آگاهانه و هدفدار با هدف براندازي نظام وارد صحنه شدند و دست به آشوبگري، فتنه انگيزي و حيثيت زدايي زدند و عده اي از مردم هم به دليل فقدان، فريب آنان را خوردند 
وي تصريح كرد: هدف آنها اين بود كه دشمني با اسرائيل و آمريكا بايد كنار گذاشته شود و مي‌گفتند بايد دستمان را به سوي آنها دراز كنيم. 

دبير شوراي نگهبان تصريح كرد: در ايجاد بصيرت عمومي، ما كم كاري كرديم. ديگر نبايد اينگونه مسائل تكرار شود. بايد روشنگري صورت گيرد. اين روشنگري ها هم بايد با هدف الهي و تحت لواي خداوند متعال صورت گيرد. 

حضرت آيت الله جنتي افزود: بايد قدر ولايت فقيه را بدانيد. اگر مقام معظم رهبري با اين درايت و قاطعيت نبودند، تمام زحمات امام(ره) از بين رفته بود. اما ايشان با كمك خدا و با كمك حضرت وليعصر (عج) قاطعانه در برابر فتنه ها ايستادند. 

حضرت آيت الله جنتي با ابراز تأسف از ورود «ثروت» و «قدرت» در امر انتخابات گفت: عده‌اي در كشور، متاسفانه فقط به دنبال پست و مقام هستند. اما شوراي نگهبان بايد قاطعانه جلوي آنها بايستد. 

دبير شوراي نگهبان با اشاره به تضييقاتي كه قدرت طلبان ممكن است براي همكاران شوراي نگهبان ايجاد كنند، افزود: ممكن است ديگران در موقعيت هاي شغلي كساني كه با شوراي نگهبان همكاري مي‌كنند، مشكلاتي ايجاد كنند. لكن بايد مشكلات را تحمل كرد. زيرا همكاري با اين نهاد، ارزشمند است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین