کد خبر: ۲۲۶۴۲۳
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵

هاشمي رفسنجاني: عراق براي شيعيان مهم است

آيت الله هاشمي رفسنجاني عصر دیروز در ديدار آقاي عادل عبدالمهدي، عضو شورای رهبری مجلس اعلای عراق حضور ميليوني شيعيان در مراسم اربعين در كربلا و نجف را نشانه اي از قدرت دولت عراق براي ايجاد امنيت دانست و گفت: ناظران جهاني مركزيت عراق را به خاطر عتبات عاليات و شيعيان درك مي كنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آيت الله هاشمي رفسنجاني عصر دیروز در ديدار آقاي عادل عبدالمهدي، عضو شورای رهبری مجلس اعلای عراق حضور ميليوني شيعيان در مراسم اربعين در كربلا و نجف را نشانه اي از قدرت دولت عراق براي ايجاد امنيت دانست و گفت: ناظران جهاني مركزيت عراق را به خاطر عتبات عاليات و شيعيان درك مي كنند.

به گزارش آفتاب، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با ابراز تاسف از حوادث تروريستي اخير عراق گفت: اتفاقات اخير قابل پيش بيني بود كه تروريست ها، پس از عدم موفقيت در سوريه و لبنان در جاي ديگر خود را نشان دهند.

ايشان با برنامه بودن براي برخورد با تروريست ها را ضرورتي سياسي خواند و گفت: اختلافات مسئولان عراق مي تواند مورد سوء استفاده تروريست ها قرار گيرد و مبارزه با آنها نياز به وحدت همه فرقه ها و قوميت ها دارد.

آيت الله هاشمي رفسنجاني مجموعه شرايط شيعيان را تحسين برانگيز خواند و گفت: عصبانيت دشمنان از شيعيان در برخورد با حزب الله لبنان خود را نشان مي دهد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، وحدت علمايي مسلمانان را راهي محكم براي كم كردن اختلافات و ناموفق كردن تفرقه انگيزي ها دانست و گفت: مي توانيم با كميته هاي مشترك براي وحدت همه مسلمانان در كشورهاي مختلف اسلامي برنامه ريزي كنيم.

ايشان به توافقات خويش با ملك عبدالله در سفر چند سال پيش به عربستان اشاره كرد و گفت: يكي از موانع وحدت كامل مسلمانان، تعصبات افراطي است كه تندروها در سايه قدرت ها عمل مي كنند.

آقاي عادل عبدالمهدي هم در اين ديدار با ارئه گزارشي از اوضاع عراق، به حضور 750 هزار ايراني در مراسم اربعين امسال اشاره كرد و گفت: الحمدلله تروريست ها نتوانستند باعث اختلال مراسمي شوند كه سرمايه اصلي شيعيان در عراق است.

عضو شوراي رهبري مجلس اعلا با اشاره به ديدارهايي كه با مسئولان جمهوري اسلامي ايران داشت، گفت: ملت عراق هيچ وقت حمايت هاي جمهوري اسلامي را فراموش نخواهد كرد.

آقاي محسن حكيم، عضو مجلس اعلاي انقلاب اسلامي عراق هم در سخناني با اشاره به اوضاع شيعيان در جهان اسلام گفت: در اين شرايط انتظار مردم شيعه از شما به عنوان شخصيت تاثيرگذار اين است كه با ارئه نظرات و راهكارهاي مناسب و مفيد به جهان اسلام و حل مسائل با عربستان، باعث تقويت مسلمانان و خصوصاً شيعیان شويد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین