کد خبر: ۲۲۶۵۳۵
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۸

کرباسچی: انتصاب تخلفات زنجانی به اصلاحات، توهین به افکار عمومی است

دبیر کل حزب کارگزاران تلاش بخشی از جریان اصولگرا برای انتصاب تخلفات مالی بابک زنجانی به دولت‏ های کارگزاران و اصلاحات را توهین به افکار عمومی جامعه خواند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: رسانه‏ های جریان اصولگرا بعد از دستگیری بابک زنجانی تلاش گسترده‏ ای را در راستای انتصاب او به جریان اصلاحات آغاز کردند. در آخرین نمونه از این دست تلاش‏ ها خبرگزاری فارس در گزارشی بابک زنجانی را «فرزند خلف» کارگزاران  دولت اصلاحات خواند. در اظهار نظری دیگر نیز داوود احمدی نژاد به همین خبرگزاری گفت: «فعالیت‏ های اقتصادی زنجانی به دوران دولت هاشمی بر می‏ گردد».

در همین زمینه غلامحسین کرباسچی در واکنش به این موضع‏ گیری‏ ها به پیام نو گفت: «این دست ادعاها مواردی است که باید در دادگاه ثابت شود و یا اینکه حداقل رسانه‏ های منتشر کننده آن اسنادی در این خصوص ارائه کنند».

دبیر کل حزب کارگزاران توضیح داد: «ما سال‏ ها است که به حملات سیاسی عادت داریم، اما تا قبل کار نکرده و اتفاقی که نیفتاده بود را گردن ما می‏ انداختند، حالا دارند کاری که خودشان انجام داده‏ اند را به ما نسبت می‏ دهند».

وی گفت: «مشخصا پای بابک زنجانی به بانکداری و تجارت‏ های عمده و دلالی نفت در دولت آقای احمدی‏ نژاد باز شده است و او تا قبل از این اصلا در این حد و اندازه‏ ها نبوده است. هر چند که احتمال دارد آدمی متمول و پولدار بوده باشد».

خبرگزاری فارس در گزارش خود به صحبت‏ های بابک زنجانی در خصوص فعالیت‏ هایش در بازار دلار در زمان مرحوم نوربخش اشاره کرده و نتیجه گرفته است که این متهم اقتصادی با رانت دولت سازندگی متولد شده است. کرباسچی در خصوص این ادعای خبرگزاری فارس گفت: «اولا که زنجانی این صحبت را در نشریه‏ ای نزدیک به جریان اصلاحات انجام داده است و اگر ما کوچکترین شکی به خود داشتیم خیلی راحت می‏ توانستیم این مطلب را منتشر نکنیم. نکته دیگر آنکه بر اساس چه اسناد و مدارکی می‏ توان گفت که سخنان زنجانی در آن مصاحبه صحیح و درست بوده‏ اند؟ اگر اینقدر به صحبت‏ های او اطمینان وجود دارد چرا حرف زنجانی در خصوص درآمدهای فروش نفت را کسی باور نمی‏ کنند»؟

وی تاکید کرد: «با توجه به حاکمیت صددرصد اصولگرایان در ۸ سال اخیر انتصاب پدیده‏ هایی چون بابک زنجانی به دولت‏ های سازندگی و اصلاحات نوعی توهین به افکار عمومی است، چرا که جامعه از اصولگرایان در این خصوص تقاضای جواب مشخص و شفاف دارد».

خبرگزاری فارس در حالی این گزارش‏ ها را منتشر کرده است که روز دوشنبه، سایت خبری تدبیر در مصاحبه‏ ای با یکی از نزدیکان بابک زنجانی، روایتی جدید از سرمایه‏ های مالی وی ارائه کرد. این فرد نزدیک به زنجانی که نام او در این مصاحبه ذکر نشده و تنها از وی با عنوان «دست راست بابک زنجانی» یاد می‏ شود توضیح داده که زنجانی در حد فاصل سال‏ های ۹۰ به بعد به ثروت افسانه‏ ای خود دست یافته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین