کد خبر: ۲۲۶۸۳۸
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۵

جدیدترین تصاویر ارسالی از سطح ماه

سازمان فضایی چین تصاویر جدیدی از سطح ماه را منتشر کرده است که توسط ماهنورد و فضاپیمای فرود آمده این کشور در ماه گرفته شده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در این تصاویر منتشر شده توسط آکادمی علوم چین، ماهنورد خرگوش یشمی چین در حال عبور از سطح نه چندان هموار ماه مشاهده می شود.

فرود نرم موفقیت آمیز چانگئه در ماه دسامبر موجب شد که چین پس از روسیه و آمریکا سومین کشوری باشد که توانسته است یک مأموریت قمری را به پایان برساند.

دستاورد این کشور یک دهه پس از اعزام نخستین فضانوردش به فضا صورت گرفته است. این مأموریت نماد ارتقای جایگاه جهانی چین در عرصه دستاورهای فناورانه است.



در این تصویر که توسط فضاپیمای چانگئه - 3 منتشر شده ماهنورد خرگوش یشمی مشاهده می شود که در زیر آسمان سیاه ماه روی سطح نه چندان صاف ماه ایستاده است

به رغم تأکید رئیس جمهور این کشور بر استقلال در نوآوری و اتکا به خود بسیاری از دانشمندان اظهار داشته اند که طراحی ماهنورد چین تا حد زیادی وامدار نسخه های پیشین آمریکایی و روسی است.


تصویر گرفته شده توسط فضاپیمای چانگئه - 3 که سطح ماه را نشان می دهد

پیتر باند نشریه صنعت و سیستمهای فضایی جین گفت: هنوز هم فرود در یک دنیای دیگر یک چالش فناورانه مهم است، به ویژه هرجای دیگری شبیه به ماه که بدون اتمسفر است و نمی توان برای فرود از گزینه هایی چون چتر نجات استفاده کرد.

به گزارش مهر، فرود نرم چانگئه – 3 درست 12 روز پس از پرتاب این فضاپیما روی یک حامل ارتقا یافته لانگ مارچ – 3B صورت گرفت. این فرود نرم توسط اتحاد جماهیر شوروی در سال 1976 انجام شده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین