کد خبر: ۲۲۷۷۵۴
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۴

احضار کاردار یمن در تهران به وزارت امور خارجه

به دنبال شهادت یکی از دیپلمات‌های کشورمان در یمن، کاردار این کشور در تهران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید کشورمان نسبت به این اقدام تروریستی به وی ابلاغ شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش فارس، به دنبال اقدام تروریستی امروز در یکی از خیابان‌های شهر صنعا پایتخت یمن و تلاش اعضای یک گروه مسلح تروریستی برای ربودن آقای ابوالقاسم اسدی دیپلمات کشورمان که منجر به تیراندازی و شهادت ایشان شد، کاردار یمن در تهران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید کشورمان نسبت به این اقدام تروریستی به وی ابلاغ گردید.

در این دیدار با یادآوری مسئولیت‌های دولت میزبان در حفظ و تامین امنیت دیپلمات‌های مقیم بر اساس موازین و مقررات بین‌المللی، ضرورت اقدام عاجل و سریع دولت یمن و به خصوص بخش‌های ذیربط سیاسی و امنیتی برای بررسی فوری این اقدام تروریستی، همچنین بر پیگرد، محاکمه و مجازات عاملان آن تاکید شد و خاطر نشان گردید هیچگونه تعلل و کوتاهی در این خصوص از سوی دولت یمن پذیرفته نیست و دولت جمهوری اسلامی ایران با قاطعیت همه توان و ظرفیت سیاسی و حقوقی خود را برای پیگیری این موضوع بکار خواهد گرفت.

در این دیدار همچنین با یادآوری  پیگیری‌های صورت گرفته در صنعا و تهران در خصوص استمرار ربایش آقای احمد نیکبخت وابسته اداری سفارت کشورمان، اطلاع رسانی شفاف و سریع دولت یمن در مورد وضعیت وی نیز مورد تاکید مجدد قرار گرفت.

کاردار یمن با اظهار تاسف و محکومیت این حادثه تروریستی از سوی خود، دولت و مردم یمن، شهادت دیپلمات کشورمان در صنعا را به خانواده ایشان و همچنین دولت و مردم ایران تسلیت گفت. وی همچنین تاکید کرد مراتب فوق را سریعا به دولت متبوع خود منتقل خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین