کد خبر: ۲۲۸۲۲۹
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۱

گزارش کامل مراسم تشییع دیپلمات شهید

مراسم تشییع ابوالقاسم اسدی، دیپلمات وزارت امور خارجه کشورمان که در یمن به شهادت رسید در وزارت امور خارجه برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در این مراسم مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه، محمود علوی وزیر اطلاعات، علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی، مجید انصاری، معاون رئیس جمهور، حجت‌الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید ، مرتضی بانک، نماینده رئیس جمهور و همچنین جمعی از معاونان و مدیران کل و کارمندان وزارت خارجه حضور دارند.

در این مراسم محمود علوی در جمع خبرنگاران با اشاره به وقایع تروریستی در مقابل سفارت ایران در لبنان، و ربوده شدن دیپلمات ایرانی در یمن و شهادت اسدی گفت: اینها نشان دهنده‌ی خشم عناصر بی‌هویت در برابر واقعیت و جایگاه ایران است.

وی افزود: دیپلماسی ایران در دولت تدبیر و امید در جهت مصلحت جمهوری اسلامی حرکت کرده است و اینها نشان دهنده‌ی این دیپلماسی موفق است.

حسن قشقاوی، معاون وزیر خارجه هم گفت: دولت یمن در قبال حفظ جان دیپلمات‌ها مسئولیت دارد و وزارت خارجه پیگیر حقوق دیپلمات‌هایش است.

قشقاوی اضافه کرد: وظیفه ما حفاظت از دیپلمات‌ها،‌ اماکن و حتی محل زندگی دیپلمات‌هایمان است و دولت متوقف‌الفیه نیز در قبال حفظ جان دیپلمات‌ها مسئول است.

وی با بیان اینکه افکار عمومی ایران درباره این حادثه تروریستی که منجر به شهادت دیپلمات‌مان شد حساس و ناراحت است، در پاسخ به این پرسش که آیا تکرار این مسائل می‌تواند باعث شود که ایران فعالیت‌های سفارتش را در یمن محدود کند، گفت: این درخواست از جانب دشمنان روابط دوجانبه ما با کشورهای مسلمان مطرح می‌شود و معنایی ندارد. ما هرجا باشد حتی اگر احساس کنیم میدان پیکار است باید حضور داشته باشیم. ‌عقب‌نشینی در کار ما نیست اما پیگیری‌ها حتما در برنامه ما وجود دارد.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی سازمان اتمی کشورمان نیز گفت: انقلاب اسلامی تا به امروز ثابت کرد که یک ندای حق را سرداده است و آن ندای الله‌اکبر است، ندایی که خواست آن ایستادگی در مقابل ظالم و کمک به مظلوم است.

وی ادامه داد: اگر دشمنان با تمام قوا به جنگ یک چنین ندای حقی بیایند، اما ما خودمان را وابسته به اصول دین‌مان، تمام بشارت‌های آیات قرآنی و احادیث نبوی می‌دانیم. مردانی نیز در کشور داریم که پای وعده‌ای که به خدا داده‌اند ایستاده‌اند و با این حرکت‌ها انقلاب از ادامه مسیر خود نخواهد ایستاد.

صالحی ادامه داد: ایران با مظلومیت در 34 سال برای راه حق ایستادگی کرده‌ است و سختی‌هایی متحمل شده است وقایعی هم که رخ می‌دهد حقانیت ایران را به جهانیان نشان می‌دهد و خون شهدای ما پایمال نخواهد شد.

رئیس سازمان انرژی سازمان اتمی گفت: درخت شهدای ایران بر تمامی جوامع اسلامی و برای رهایی بخشی آنها از ظلم، ستم و استکبار سایه خواهد انداخت و پیام ما به خانواده شهدا این است که اگر صبر و استقامت داشته باشیم خداوند بر آنها درود می‌فرستد همانطور که بر پیامبر گرامی‌اش فرستاد.

در این مراسم حاضران با سردادن شعارهایی و قرائت فاتحه و تکبیر این اقدام تروریستی را محکوم کردند و در ادامه شعار مرگ بر آمریکا سرداده شد.

مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه نیز گفت: تمام این توطئه‌ها و اقدامات با شکست مواجه خواهد شد و این تحرکات مذبوحانه باعث می‌شود که ما و پیروان این شهید در همه نهادهای فعال در خارج از کشور راه این شهید را با استقامت بیشتری ادامه دهند.

وی افزود: ما اینجا جمع شده‌ایم که بر پیکر شهیدی که زنده است ادای احترام کنیم و پیمودن راه و آرمان او مسیر آینده ما در وزارت امور خارجه است. ما به خانواده این شهید، همسر مقاوم و مادر پراستقامت و فرزندان شهید که متعهد به ادامه راه او هستند ادای احترام می‌کنیم.

سرمدی با بیان اینکه این حادثه تروریستی نشانه‌ای از عصبانیت،‌ جاهلیت و افراطی‌گری است، اظهار کرد: ما راه این شهید را با هوشیاری ادامه خواهیم داد و روز به روز پیروان را او پر رهروتر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، در این مراسم فاطمه اسدی دختر این دیپلمات شهید کشورمان نیز نامه‌ای را که برای پدرش نوشته بود قرائت کرد.

در این مراسم کارمندان وزارت امورخارجه به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین واعظی یکی از مدیران کل این وزارتخانه بر پیکر این دیپلمات شهید نماز خواندند و در پایان مراسم پیکر او به قطعه شهدای بهشت زهرا(س) منتقل شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین