کد خبر: ۲۲۸۳۴۵
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۸

گذاشتن "ریش و عمامه"برای سربازان ارتش آمریکا آزاد شد

از این پس سیک های عضو ارتش آمریکا می توانند ریش و عمامه مخصوص خود را بر سرشان بگذارند. همچنین مسلمانان نیز می توانند به همراه یونیفورم نظامی و در لباس نظامی ریش داشته باشند و یهودیان نیز می توانند کلاه مخصوص یهودیان (کیپا) بر سر داشته باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با تصویب آیین نامه ای جدید از این پس به سربازان  آمریکایی دارای عقاید دینی مختلف اجازه می دهد در صورت تمایل از کلاه ها و عمامه های مخصوص خود استفاده کنند و ریش بگذارند.

به گزارش عصرایران به نقل از شبکه خبری " NBC" آمریکا، هدف این قوانین جدید به طور مشخص در سبک لباس پوشیدن سیک های هندی، مسلمانان و یهودیان عضو ارتش آمریکا است.

از این پس و با قوانین جدید معدود سیک های هندی عضو ارتش آمریکا می توانند به جای کلاه نظامی از عمامه هایی که سیک ها دور سر می پیچند استفاده کرده و ریش بگذارند.

همچنین مسلمانان نیز می توانند به همراه  یونیفورم نظامی و در لباس نظامی ریش داشته باشند و یهودیان هم می توانند کلاه مخصوص یهودیان (کیپا) بر سر داشته باشند.

اجرای قانون جدید منوط به درخواست سرباز ها از مافوقشان و موافقت مافوق ها با این درخواست شده است. 

سخنگوی پنتاگون در این باره اعلام کرده است که تنها مورد استثنا تضاد پوشش متناسب با باورهای مذهبی با امنیت جانی سربازان و یا عدم هماهنگی لباس مورد درخواست با ادوات و سازوبرگ جنگی همراه سرباز است و مقامات ما فوق در صورت تشخیص این موارد می توانند به سرباز اجازه گذاشتن عمامه یا کلاه را در موارد خاص ندهند.

صدور دستور العمل جدید پنتاگون درباره هماهنگی لباس پوشیدن سربازان با باورهای مذهبی شان حاصل تلاش های برخی معدود سربازان سیک در ارتش آمریکا است که می خواهند با استفاده از عمامه مخصوص به خود و نتراشیدن ریش در ارتش آمریکا خدمت کنند.

گفتنی است بیش از 3700 سرباز مسلمان، 6300 بودایی و 1500 ویکایی در ارتش آمریکا خدمت می‌کنند. طبق اعلام پنتاگون تعداد معدودی سیک (3 نفر) در ارتش آمریکا خدمت می کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین