کد خبر: ۲۲۸۷۰۰
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۹

محاکمه مامور پلیس به اتهام قتل

مامور پلیسی که متهم است به جوانی از فاصله پنج‌متری شلیک کرده و او را به قتل رسانده ‌است، با ارسال پرونده به دادگاه کیفری‌ استان تهران به‌زودی پای میز محاکمه می‌رود. به گزارش خبرنگار ما، متهم که جواد نام دارد شهریور سال90 حین انجام ماموریت جوانی را قبل از اینکه به او اخطار بدهد یا حتی فرمان ایست صادر کند با ضرب گلوله به قتل رساند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ظهر یکی از اولین‌ روزهای شهریورماه به ماموران گشت پلیس اسلامشهر خبر دادند، جوانی به نام علی که از اشرار منطقه ‌است و شهروندان شکایت‌های زیادی از او کرده‌اند، در مغازه‌ سی‌دی‌فروشی‌ای دیده شده است. جواد بلافاصله همراه سربازی که با او در حال گشت‌زنی بودند به محل رفتند اما درگیری میان مامور و علی باعث شد مامور پلیس او را با ضرب گلوله‌ای که به سینه‌اش اصابت کرد از پای درآورد. با انتقال جسد به پزشکی‌قانونی جواد مورد بازجویی قرار گرفت. او ادعا کرد نمی‌خواست دست به قتل بزند و قانون به‌کارگیری سلاح را هم رعایت کرده‌ است.

متهم گفت: وقتی برای دستگیری علی اقدام کردم او شیشه را شکست و به من و سربازی که همراهم بود حمله و ما را زخمی ‌کرد. من به او فرمان ایست دادم توجهی نکرد دو تیر هوایی و یک تیر هم به زمین شلیک کردم تا او را متوقف کنم بازهم نشد و او حمله کرد. در تیراندازی چهارم می‌خواستم به پای مقتول شلیک کنم که او در همین حین روی زمین نشست و تیر به سینه‌اش برخورد کرد.  گفته‌های متهم مورد بررسی‌ قرار گرفت و شاهدان نیز مورد بازجویی قرار گرفتند. آنها اظهاراتی خلاف گفته‌های جواد مطرح کردند.

 یکی از شاهدان گفت: «علی از اشرار محل بود و شکایت‌های زیادی هم از او شده‌ بود اما هیچ درگیری‌ای بین مامور و علی رخ نداد و ما فقط صدای یک تیر را شنیدیم نه چهار گلوله.» وقتی جواد و سرباز همراهش به پزشکی‌قانونی انتقال یافتند مشخص شد هیچ‌کدام از آنها زخمی ‌هم نشده‌اند ضمن اینکه مرکز اسلحه‌شناسی اعلام کرد پوکه‌هایی که گفته می‌شود از محل حادثه کشف شده از سلاح جواد شلیک نشده و فقط یکی از گلوله‌ها مربوط به سلاح جواد است.

به گزارش روزنامه شرق، ضمن اینکه کارشناسان عنوان کردند سربازی که همراه جواد بود می‌توانست با باتومی که در دست داشت در برابر تکه شیشه‌ای که مقتول در اختیار داشت مقابله ‌کند. بنابراین از نظر دادسرا جواد در قتل عمد مجرم شناخته و پرونده با صدور کیفرخواست علیه متهم برای رسیدگی به شعبه 74 دادگاه کیفری‌استان تهران ارسال شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین