کد خبر: ۲۲۹۲۷
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۸۴ - ۱۳:۰۵

DVD ضد تکثير ساخته شد

آفتاب‌‌نیوز :

اين سامانه با استفاده از صوت و نه تصوير، كار مى‌كند و در يک كنفرانس بين‌المللى در زمينه نحوه حفاظت از سامانه‌هاى DVDدر پاريس ارايه شد.

DVD Foru‬ كه يک نهاد بين‌المللى براى تنظيم استانداردهاى مربوط به سامانه‌هاى تازه DVD است ،در نظر دارد اوايل سال ‪ ۲۰۰۶‬تازه‌ترين استانداردها را براى نسل جديد سامانه‌هاى DVD با درجه تفكيک بالا ‪ new High Definition DVD system‬عرضه كند. 


تمام سامانه‌هاى DVD با درجه تفكيک بالا مجهز به سنجنده‌اى خواهند بود كه ظاهر آن شبيه ته نقش بى‌صدايى ‪ inaudible watermark‬است كه در نوار صوتى فيلمهاى سينمايى جاى داده مى‌شود.

اين ته نقش كه در همه فيلمهاى سينمايى با بودجه بالا درج خواهد شد، حاوى اطلاعاتى درباره نسخه‌اى است كه از آن براى نمايش استفاده مى‌شود.

دستگاههاى جديد DVD با قرائت اطلاعات روى اين ته نقش تشخيص مى‌دهند كه آيا نسخه‌اى كه در دستگاه جاى داده شده يك نسخه مجاز است يا آنكه به طور غير مجاز تكثير شده است.

دستگاه مى‌تواند با هرنوع روش تكثير غير مجاز خواه با استفاده از دوربينى كه به سمت پرده سينما نشانه رفته و خواه با خالى كردن نسخه فيلم روى يک نوار ويديويى يا يک لوح فشرده مقابله مى‌كند.

ته نقش جديد با استفاده از تغيير ظريفى در نوار صدا و موسيقى خود فيلم توليد مى‌شود و تفاوت آن با صدا و موسيقى اصلى فيلم چنان نامحسوس است که گوش انسان قادر به تشخيص آن نيست، اما دستگاه DVD جديد مى‌تواند به سادگى آن را مشخص سازد.

سامانه جديد در عين حال چنان دقيق است كه حتى زمانى كه تكثيركنندگان غير مجاز بخواهند نسخه‌هاى اضافى را با استفاده از يك كپى كه به صورت قانونى خريدارى شده تهيه كنند بازهم به اين نسخه‌هاى اضافى اجازه پخش نمى‌دهد.

لوحهاى فشرده‌اى كه نسخه فيلم بر روى آن ضبط شده و به خريداران فروخته مى‌شود داراى يک ته نقش اختصاصى هستند و دستگاه مى‌تواند اصيل بودن يا تقلبى بودن آنها را مشخص سازد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین