کد خبر: ۲۲۹۸۹۳
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۹

متن استعفای نجفی منتشر شد

پنج روز پس از پذیرش استعفای محمدعلی نجفی،‌ رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از سوی رییس جمهور، متن استعفای او منتشر شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:  در این متن، نجفی از افزایش مشکلات قلبی خود حرف زده است. متن کامل استعفا را در زیر می خوانید؛

بسم الله الرحمن الرحیم
حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر روحانی
رییس محترم و محبوب جمهوری اسلامی ایران


با تقدیم سلام؛

همانطور که قبلا به استحضار رسانده‌ام، اینجانب خدمت در دولت جمهوری اسلامی ایران را نه تنها افتخار بلکه تکلیفی برای خویش می‌دانم و بخصوص در شرایط کنونی که انبوهی از مشکلات و چالش‌های داخلی و خارجی کشور را احاطه کرده است و ملت بزرگ ایران برای عبور از این وضعیت دشوار، بعد از خدای متعال به جنابعالی و یاران گرانقدرتان دل بسته‌اند، همکاری و همراهی با دولت از ضرورت و وجوب بیشتری برخوردار می‌باشد. براساس این اعتقاد، پس از پیشنهاد حضرتعالی مبنی بر پذیرش مسئولیت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری امتثال امر کردم و در طول حدود پنج ماه گذشته در حد توان از هیچ کوششی برای سر و سامان بخشیدن به اوضاع سازمان و برنامه‌ریزی جهت سوق دادن فعالیتها در راستای سیاست‌ها و رویکردهای دولت تدبیر و امید دریغ نورزیدم و بحمدالله بخش عمده‌ای از معضلات سازمان در حال حل و فصل می‌باشد. اما متاسفانه از حدود دو ماه قبل مشکلات ناشی از بیماری قلبی و برخی فشارهای کاری تدریجاً شدت یافته و عرصه را بر اینجانب تنگ نموده است.

در طول این مدت بنده تلاش کردم که این امر بر روند انجام امور تأثیر منفی ایجاد نکند و بر مدیریت سازمان خللی وارد نسازد، اما اکنون بیم آن دارم که با ادامه این وضع و به علت ضعف جسمانی نتوانم مسئولیت‌های مربوط را به نحو شایسته‌ای به انجام برسانم و امانتی را که بر دوش گرفته‌ام به سلامت به سرمنزل مقصود برسانم و نهایتاً به مجموعه فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان لطمه وارد آید.

 لذا با کمال پوزش از اینکه ناگزیر از توفیق خدمت در کنار آن برادر بزرگوار و سایر برادران و خواهران عضو کابینه محروم می‌شوم، تقاضا دارم با انتخاب فرد شایسته و توانمندی برای انجام مسئولیت‌ها و مأموریت‌های سازمان، اینجانب را از این مسئولیت معاف فرمایید.بدیهی است که اینجانب براساس اعتقاد راسخ خود، در آینده نیز همچون گذشته و در حد توانایی جسمی و فکری خویش، در همکاری با دولت در هر سطحی که لازم و ضروری دانسته شود ذره‌ای تردید نخواهم کرد.از خداوند تبارک و تعالی توفیق روزافزون جنابعالی و دولت تدبیر و امید را در تحقق اهداف مقدس نظام جمهوری اسلام ایران مسئلت دارم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین