کد خبر: ۲۲۹۹۶۷
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۲

تولید داروی ضد سرطان در کشور

سخنگوی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با افتتاح خط تولید داروی «پگ - فیلگراستیم» برای بیماران سرطانی، ایران به جمع کشورهای تولید داورهای کننده ضدسرطان پیوست.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «محمد هاشمی» در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: خط تولید داروی «پگ - فیلگراستیم» برای بیماران سرطانی امروز(سه شنبه) با حضور معاون وزیر بهداشت در شرکت سیناژن افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: از این پس بیماران سرطانی دارویی را که تاکنون حتی مشابه خارجی آن در بازار حضور نداشته، در اختیار خواهند داشت.

هاشمی تصریح کرد، این دارو بر اساس آخرین سطح فن آوری تولید داروهای نوترکیب تولید شده و تبدیل آن به شکل پگیله (تولید انبوه) باعث سهولت مصرف و افزایش کارایی آن می شود.

وی ادامه داد: تکنولوژی تولید این دارو در اختیار کشورهای معدودی قرار دارد و ایران نیز اکنون به جمع کشورهای تولیدکننده داروی بیوسیمیلار(سرطانی) پیوست.

سخنگوی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت گفت: علی رغم نبود وجود مشابه خارجی این دارو، قیمت داروی ایرانی به مراتب ارزان تر است و درصورتیکه شرکت های بیمه در جهت تحت پوشش قرار دادن این دارو مساعدت کنند، بیماران فراوانی از مزایای متعدد آن در مقایسه با انواع مشابه بهره مند خواهند شد.

هاشمی ادامه داد: علی رغم اینکه قیمت داروی ایرانی به مراتب کمتر از داروی برند است، اما پوشش بیمه ای این دارو می تواند کمک بزرگی به بیماران سرطانی کشور در جهت کاهش آلام و عوارض ناشی از درمان های شیمیایی باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین