کد خبر: ۲۳۲۱۰۵
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۷

توضیح وزارت ارشاد درباره مجوز آثار صادق هدایت و رمان محمود دولت آبادی

معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون خبر اعطای مجوز به آثار صادق هدایت و همچنین «زوال کلنل» محمود دولت‌آبادی توضیح داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روابط عمومی معاونت امور فرهنگی در پی انتشار خبر اعطای مجوز به آثار صادق هدایت و همچنین «زوال کلنل» محمود دولت آبادی در برخی از رسانه‌ها توضیحاتی را منتشر کرد.

این گزارش ضمن تکذیب انتشار این آثار به اطلاع می‌رساند تاکنون مجوزی در این خصوص از سوی اداره کل کتاب و توسعه کتابخوانی منتشر نشده است.

همچنین از تمامی رسانه‌های کشور درخواست می‌شود که اخبار و اطلاعات در این باره را از منابع رسمی(معاونت امور فرهنگی) دریافت کنند.

به گزارش خبرآنلاین، برخی رسانه ها از جمله روزنامه آسمان و اعتماد در روزهای گذشته از رفع مشکل ممیزی رمان پرحاشیه «زوال کلنل» و انتشار قریب الوقوع آن خبر داده بودند. این در حالی بود محمود دولت‌آبادی پس از انتشار این خبر تعلام کرد که اطلاعی در این باره ندارد و فقط از طریق رسانه‌ها مطلع شده است!

کتاب زوال کلنل سال 1388 برای دریافت مجوز نشر از سوی نشر چشمه به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شد اما اداره کتاب به برخی از بخش های آن ایراداتی وارد کرد. پس از گذشت دو سال نشر چشمه هم با مشکل لغو مجوز روبرو شد تا انتشار زوال کلنل با مشکل جدیدی روبرو شود. با حکمی که اخیرا هیات تجدید نظر رسیدگی به تخلفات ناشران صادر کرد، نشر چشمه از 24 اسفند می تواند فعالیت خود را از سر بگیرد. البته این نشر در این مدت از طریق ناشرانی مانند چرخ، زاوش و به نگار به فعالیت خود ادامه می داد.

البته زوال کلنل اثری برای نخستین بار در سال 2009 میلادی، توسط ناشر سوئیسی به زبان آلمانی منتشر شد.

رمانی که سرگذشت افسری وطن دوست در ارتش شاهنشاهی ایران است که زندگی او و خانواده اش در مقطع انقلاب 1357 ایران مرور می شود. داستان رمان تنها در یک شبانه روز می گذرد، اما در بازگشت به گذشته مرور و تأملی عمیق در حوادث تاریخ سده اخیر ایران و تلاش مردم در رسیده به راه جامعه ای مدرن و پیشرفته را منعکس می کند.

کلنل پنج فرزند دارد که هر یک از آن ها در بحبوحه انقلاب ایران، وارد گروه های مختلف سیاسی شده اند و هر یک نیز بهای سنگینی را بابت فعالیت های سیاسی شان می پردازند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین