کد خبر: ۲۳۲۱۶۶
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۲

جزئیات جلسه کارگران با وزیر کار/ مدل جدید مزد در کار نیست

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران در مورد جلسه نمایندگان کارگران با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وزیر هر مدل جدیدی در تعیین حداقل دستمزد سال 93 کارگران را رد کرد و از کم شدن یک نماینده دولت در شورای عالی کار خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: ابوالفضل فتح‌اللهی در گفت‌وگو با فارس در مورد نشست عصر چهارشنبه نمایندگان کارگری با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: دراین جلسه تشکل‌های کارگری، نمایندگان بازنشستگان و نمایندگان برخی انجمن‌های صنفی حضور داشتند.

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران در مورد مسائل مطرح شده در این جلسه گفت: در این جلسه برخی از نمایندگان کارگران و بازنشستگان مسائل صنفی خود را مطرح کردند که از جمله آنها می‌توان به استقلال سازمان تأمین اجتماعی، سبد کالا، ممانعت از اقدام بخش درمان تأمین اجتماعی در وزارت بهداشت و دستمزد کارگران اشاره کرد.

وی اضافه کرد: در جلسه مذکور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم مسائل مختلفی نظیر تأکید بر پیگیری بیمه روستاییان، عزم دولت برای کاهش تورم در سال آینده، تأکید بر سه‌جانبه‌گرایی، افزایش تعداد نمایندگان کارگران در هیئت امنای تأمین اجتماعی و کم کردن یک نماینده دولت از ترکیب شورای عالی کار و حل مشکل صنایع نساجی را مطرح کرد.

فتح‌اللهی افزود: وزیر کار در مورد دستمزد کارگران گفت که همه ظرفیت‌ها را در تعیین دستمزد به کار می‌گیریم و قول داد که تصمیم خوبی در این خصوص گرفته شود.

به گفته فتح اللهی، ربیعی ارائه هر گونه مدل جدیدی در تعیین حداقل دستمزد سال 93 کارگران را رد کرد چون ساختار این کار در دولت وجود ندارد و همچنین این مسئله باید به صورت سه‌جانبه مورد توافق قرار گیرد.

این نماینده کارگری گفت:‌ وزیر کار بر تشکیل جلسات مشترک با نمایندگان کارگر به صورت سه جانبه تأکید کرد.

وی ادامه داد: در این جلسه دستور لازم برای ممانعت از اجرای برخی آیین‌نامه‌های مغایر قانون صادر شد و هیچ صحبتی در مورد زمان تشکیل جلسه شورای عالی کار  و نحوه تعیین حداقل دستمزد سال آینده به میان نیامد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین