کد خبر: ۲۳۳۱۱۹
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۱

منصوری: عملکرد صدا و سیما باید از حالت میلی به ملی تغییر یابد

تا زمانی که نظارتی بر عملکرد و بودجه در اختیار صدا و سیما وجود نداشته باشد، نمی‌توان به رفع دغدغه‌ها درباره بیطرفی این رسانه امیدوار بود
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: چنانچه عملکرد صدا و سیما ملی نباشد و میلی باشد، نه تنها رافع نیازهای طبقات و اقشار مختلف نیست بلکه خود این رفتار می‌تواند زمینه چنددستگی و نفاق و ضربه به وحدت ملی را فراهم کند.

آذر منصوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص عملکرد صدا و سیما و مواضعی كه در ارتباط با فعالیت‌های دولت دارد، اظهار‌ داشت: صدا و سیما به عنوان رسانه‌ای فراگیر که که در اقصی نقاط کشور برای مردم قابل دسترسی است چنانچه به نقش ملی بودن خود عمل کند می‌تواند بهترین ظرفیت و فرصت را برای تداوم وحدت و‌فاق ملی و همچنین شکل گیری آشتی ملی فراهم کند.

وی افزود: امروزه ما در عصری به سر می‌بریم که با رشد روزافزون و توسعه فراگیر به ویژه در حوزه تکنولوژی و ارتباطات، دسترسی به اخبار و پاسخ به نیازهای فرهنگی و اطلاعاتی مردم به راحتی توسط رسانه‌های برون مرزی و رسانه‌های مجازی تامین می‌شود. رسانه‌هایی که هیچ عقد اخوتی هم با ما برای حفظ منافع ملیمان نبسته‌اند.

منصوری اضافه کرد: چنانچه عملکرد صدا و سیما ملی نباشد و میلی باشد،  نه تنها رافع نیازهای طبقات و اقشار مختلف نیست بلکه خود این رفتار می‌تواند زمینه چنددستگی و نفاق و ضربه به وحدت ملی را فراهم کند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: صدا و سیما برای اثبات نقش ملی بودن خود ـ به تعبیر دکتر روحانی ـ باید فضای مونولوگ را به فضای دیالوگ تبدیل کند. در غیر اینصورت شاهد گرایش وسیع مردم به سمت رسانه‌های دیگر خواهیم بود. حداقل انتظار از این رسانه این است که عملکردی غیرجناحی را از خود بروز دهد. در حالی که امروز شاهد عکس این جریان هستیم. کافی است عملکرد صدا و سیما را با دولت نهم و دهم با عملکرد این رسانه با دولت یازدهم مقایسه کنیم تا دریابیم به راستی تا چه اندازه این رسانه بیطرف است.

آذر منصوری گفت: صدا و سیما حتی از برنامه‌های کودک نیز برای ضعیف جلوه دادن دولت یازدهم بهره برداری می‌کند. آنچه امروز شاهد آن هستیم این است که رسانه‌ای که باید ملی و فراگیر باشد به تقابل با دولت برآمده از مردم برخاسته است. رسانه‌ای که باید فرصتی برابر برای انعکاس همه صداهای فراهم کند هیچ تلاشی در این زمینه نمی‌کند. نتیجه این امر قهر مردم و گرایش آن به رسانه‌های برون رمزی است.

منصوری در پایان در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان گفت که وضعیت فعلی تا حدود زیادی ناشی از سلیقه شخص ریاست سازمان صدا و سیماست و با تغییر وی شاهد تغییر در رویکرد‌های این رسانه خواهیم بود، اظهار داشت: علی القاعده مدیریت می‌تواند در جهت گیری این رسانه تاثیرگذار باشد. تغییر مدیریت نیز می‌تواند بر تغییر رویکرد رسانه اثر بگذارد. اما در هر صورت تا نظارتی تعریف شده بر عملکرد صدا و سیما چه از حیث منابع در اختیار و چه از حیث نوع عملکردش وجود نداشته باشد نمی‌توان امیدوار بود که این دغدغه‌ها رفع گردد. باید نظارت را در این زمینه تشدید نمود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین