کد خبر: ۲۳۶۵۸۳
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
دیدار عیدانه با نوجوانان و جوانان مجتمع بهزیستی شهدای انقلاب

رئیس‌جمهور: همه باید اقتصاد و فرهنگ را به تعالی هرچه بیشتر برسانیم

رییس جمهوری با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: باید با مدیریت جهادی، اقتصاد و فرهنگ را به شکوفایی و تعالی برسانیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز جمعه در دومین دیدار عیدانه نخستین روز فصل بهار در مجتمع بهزیستی شهدای انقلاب واقع در خیان نبرد در شرق تهران افزود: باید در راستای تحقق این هدف تلاش کنیم که تنها با حرکت همگانی و عزم ملی قابل تحقق است.

وی اظهار داشت: اگر بخواهیم به اهداف مورد نظر دست یابیم راهی جز مدیریت و برنامه ریزی خوب، عقلانی، علمی و جهادی و پرتلاش نداریم.

رییس دولت تدبیر و امید گفت: انشاءالله پایان امسال همه خوشحال باشیم که با تلاش، کوشش و مجاهدت در کنار یکدیگر، توانستیم شرایط بهتری برای کشور، جوانان و فرزندانمان فراهم کنیم.

روحانی برای همه ملت ایران سال خوبی را آرزو کرد و گفت: همه یک مجموعه و در یک خانه به نام ایران هستیم، هر جای این خانه آباد شود، برای همه مفید است.

رییس جمهوری ادامه داد: بنابراین همه باید دست به دست هم دهیم، دستگیر هم باشیم و در زندگی دست یکدیگر را بگیریم.

وی با بیان اینکه تمام زندگی ما باید دستگیری از دیگران، کمک و مساعدت باشد، اضافه کرد: لذت دستگیری و کمک به مردم از هر لذتی بالاتر است، انشاالله همه به هم کمک کنیم تا سال خوبی را پیش رو داشته باشیم.

رییس جمهوری خطاب به کودکان و نوجوانان مجتمع خدمات بهزیستی شهدای انقلاب گفت: من و همراهان در این دیدار، خوشحالیم که نخستین روز سال جدید را در کنار شما هستیم، بدانید که همه مردم شما را دوست دارند.

**بهار فصل میانه و اعتدال است

روحانی از نوجوانان این مجتمع معنای بهار را پرسید که پس از پاسخ و تایید تعاریف آنها گفت: همانطور که گفتید بهار بیدار شدن طبیعت از خواب و آغاز حرکتی نو است. در بهار اعتدالی را شاهدیم که نه زیاد سرد است نه زیاد گرم، نه روزهای خیلی بلند دارد و نه شبهای طولانی.

رییس جمهوری در ادامه توصیف فصل بهار گفت: می بینیم که همه رویشها در این فصل میانه و اعتدال رخ می دهد و اگر تابستان ثمری دارد متعلق به فصل بهار است.

روحانی با تاکید بر میانه روی در زندگی توضیح داد: کار نکردن یا بیش از حد کار کردن دوری از میانه روی است و باید همه فعالیت ها در زندگی متعادل و متوازن باشد.

رییس دولت تدبیر و امید دوستی، صلح و آشتی را یکی از پیام های فصل بهار ذکر و اضافه کرد: بهار به ما می گوید که اختلاف ها و کینه ها را فراموش کنیم و بیشتر به فکر آینده باشیم.

به گفته وی، بهار فصلی است که انسان را به یاد آینده می اندازد و گذشته را از خاطر می برد و باید در این فصل به فکر آینده بود.

وی با بیان اینکه انشاءالله این بهار و عید برای همه ملت ایران پربرکت باشد تا بتوانیم پیشرفت بیشتری در زندگی شاهد باشیم، ادامه داد: پایه های زندگی مادی، معنوی و علمی در ایام نوجوانی و جوانی ساخته می شود، همه کسانی که توانستند کارهای بزرگ انجام دهند از این سن آغاز کرده اند چرا که حرکت های نو و تلاش های جدید در سنین نوجوانی و جوانی آغاز می شود و در سنین بالا تکامل می یابد.

وی خطاب به کودکان و نوجوانان مجتمع بهزیستی شهدای انقلاب خاطرنشان کرد: تلاش مربیان و دولت این است که در شرایطی زندگی کنید تا در آینده احساس کمبود نکنید.

رییس جمهوری در ادامه یادآور شد: بسیاری از کودکانی که در محیط بهزیستی رشد کرده اند، تبدیل به استعداد درخشان و اساتید بزرگ شده اند و در دوران دفاع مقدس نیز سرداران بزرگ و شهدایی که به آنها افتخار می کنیم، بنابراین حس نکنید این محیط برای شما کمبود است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین