کد خبر: ۲۳۶۶۶۵
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸

مشهد، بجنورد، گرگان، کرمان، رشت و ساری سرد شدند/ بارش برف و باران در استان‌های شمالی

نقشه های سازمان هواشناسی نشان می دهد که دومین روز بهار۹۳، استانهای شمالی کشور سرد و برفی هستند و بیشتر شهرها از جمله مشهد و رشت و ساری با کاهش دما مواجه شده اند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرآنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: مناطق شمالی کشور سرد هستند و در سواحل دریای خزر بارش برف و باران و کاهش دما پیش بینی می شود.

امروز شنبه، کاهش دما در بیشتر شهرهای کشور پیش بینی می شود و مشهد 15 درجه، بجنورد 13 درجه، گرگان و ساری 8 درجه، کرمان و رشت9 درجه و اردبیل 7 درجه کاهش دما دارند. اما از روز دوشنبه در نیمه شمالی کشور افزایش محسوس دما پیش بینی می شود. در جنوب کشور هم امروز در استانهای هرمزگان و سیستان و بلوپستان رگبار و بارش باران است.

همچنین نقشه ها نشان می دهد که فردا یکشنبه بارشها محدود به شرق کشور است و سامانه بارش دوشنبه از کشور خارج می شود.

براساس این پیش بینی، بارش باران و برف در دو روز آینده در ارتفاعات شمال و شمال شرق کشور ادامه دارد و جاده ها هم لغزنده هستند. در جاده‌های ارتباطی و کوهستانی وزش باد و کولاک هم پیش بینی می‌شود.همچنین شاهد بارش باران همراه با بارش برف در شمال شرق کشور هستیم و هوای سرد در این مناطق تا یکشنبه ماندگار است و به تدریج تا پایان هفته آینده دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت.

سازمان هواشناسی همچنین توصیه کرد که مسافران با تجهیزات کامل سفر کنند چون درارتفاعات محورهای هراز, فیروزکوه و کرج - چالوس در استان مازندران، اکثر محورهای استان خراسان شمالی و استان اردبیل محور اردبیل - آستارا بارش برف گزارش شده است است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین