کد خبر: ۲۳۸۷۳۸
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶

ربیعی: همه ایرانیان از امروز بیمه سلامت می شوند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: از امروز بیمه برای همه ایرانیان در کشور آغاز می شود و همه ایرانیان که فاقد دفترچه بیمه هستند می توانند به دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر بیمه سلامت ایرانیان مراجعه کنند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «علی ربیعی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز ثبت نام خانوارها برای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها افزود: توجه به مسایل اساسی روزمره زندگی مردم مورد توجه دولت تدبیر و امید است.

وی افزود: ثبت نام مرحله دوم هدفمندی یارانه ها از امروز آغاز شده است و ما امیدواریم که سرانجام این ثبت نام منجر به این شود که افرادی که هم نیاز ندارند و هم کسانی که نیاز دارند به نفع موارد اساسی کشور از جمله اشتغال، درمان، محیط زیست و امنیت غذایی و همچنین به نفع آینده ایران و انجام کارهای اساسی و اصولی در کشور انصراف خود را اعلام کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در دولت تدبیر و امید بر خلاف تجربه چند دهه گذشته که یارانه ها به طور مستقیم در ایران جاری بوده است، قرار است که این یارانه ها به طور غیرمستقیم اختصاص یابد.

وی یاد آور شد که در دهه های گذشته با پایین بودن قیمت حامل های انرژی و در دهه هشتاد یارانه ها به طور مستقیم در قالب پول به مردم داده شد که نشان داد نه فقر و نابرابری در کشور حذف شد و نه در بخش درمان هزینه های بیمار حذف شد و نه تولید و اشتغال سر و سامان گرفت.

ربیعی با بیان این که آسیب شناسی این شیوه ها در دولت صورت گرفته است، گفت: اشکالاتی که در شیوه پرداخت وجود داشت مورد توجه قرار گرفت و از نظر دولت اساس آسیب از جایی آغاز شده که خود قانون به درستی اجرا نشد و بازگشت به قانون هدفمندی راه حل اساسی برای درمان اتفاق رخ داده بود.

وزیر کار تاکید کرد: بر این اساس در گام دوم اعلام می کنم که توجه به مسایل اساسی زندگی روزمره مردم مورد توجه دولت است و از همین امروز بیمه برای همه ایرانیان را اعلام می کنیم .

وی افزود: همه ایرانیان که فاقد دفترچه بیمه هستند می توانند به دفاتر پیشخوان دولت یا به دفاتر بیمه سلامت ایرانیان مراجعه کنند.

ربیعی اظهار داشت: سرانه بیمه روستاییان از 4800 تومان به 15 هزار تومان افزایش یافت و سرانه دفترچه هایی که در شهرها است به 22 هزار تومان افزایش یافته است که کاری اساسی است.

وی در عین حال تاکید کرد که این کار هنوز کار کاملی نیست و در سال های آتی به ثمر بیشتری می رسد.

خبر در حال تکمیل است
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین