کد خبر: ۲۴۰۲۱۹
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹
در تشریح جزییات تولید «یار دوازدهم» همزمان با جام جهانی

آرزوی محمدرضا گلزار برای تیم ملی

محمدرضا گلزار با بیان اینکه شانس صعود تیم ملی فوتبال ایران به مرحله دوم رقابت‌های جام جهانی زیاد است‌، گفت: آرزو می‌کنم، علی کریمی و همچنین مهدی رحمتی به تیم ملی فوتبال دعوت شوند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: این بازیگر سینما که 30 فروردین ماه به همراه سیدجواد هاشمی ‌،محمدحسین لطیفی و عزیزالله محمدی در نشست تولید پروژه فرهنگی و هنری «یار دوازدهم» حضور داشت، درباره حضورش در این پروژه اظهار کرد: تیم ملی ایران نماینده‌ای از مردم عزیز کشور است و برای حمایت از این تیم که شادی را برای ما به ارمغان آورده هر کاری از دستم برآید، انجام می‌دهم. چه این حمایت حضور در برزیل باشد و یا اینکه در کنار تیم ملی قرار داشته باشم.

وی درباره حضور و فعالیت خود و دیگر هنرمندانی که قرار است در پروژه «یار دوازدهم» در کنار تیم ملی فوتبال باشند‌ و برخی از آنها هم به برزیل اعزام شوند، گفت: از آنجا که این شرایط برای من ملموس نبوده است،نمی‌دانم در چه شرایطی قرار می‌گیریم با این حال کسانی از عرصه ورزش هستند که الگوی ما بودند و پیروی آنها خواهیم بود.

گلزار در پاسخ به اینکه هنرمندانی که قرار است‌، به جام جهانی اعزام شوند چقدر به صعود ایران امیدوار هستند‌، گفت: فوتبال خیلی قابل پیش‌بینی نیست و شرایط این طور نیست که تصور کنیم در مقابل آرژانتین قطعا بازنده هستیم. اما تصورم این است که برخلاف شرایط خیلی از عزیزان، شانس ما برای صعود زیاد است و امیدوارم بعدا خجالت زده نشویم.

این بازیگر سینما در بخش دیگری از صحبت‌هایش تاکید کرد: این پروژه با عشق کامل جلو می‌رود و هدف درآمدزایی صرف نیست اما فقط این را تاکید می‌کنم که از ته دل می‌خواهم آقای علی کریمی و نیز مهدی رحمتی به تیم ملی دعوت شوند و فکر می‌کنم این خواسته همه ماست که آنها برای کشور ما افتخار آفرینی کنند. هرچند نمی‌خواهم در کار افراد کاردان دخالت کنم اما امیدوارم این اتفاق بیفتد.

به گزارش ایسنا،‌ سیدجواد هاشمی که به عنوان تهیه‌کننده پروژه فرهنگی و هنری «یاردوازدهم» در این نشست حضور داشت، بیان کرد: شاید برای اولین‌بار در تاریخ کشور ما، توجه به حمایت از تیم ملی برای شرکت در جام جهانی که مهم‌ترین تورنمنت ورزشی جهان محسوب می‌شود جدی گرفته شده است.

او با اشاره به حضور مردم و موج خوبی که در میان قشر هنرمند جامعه به وجود آمده است‌، اضافه کرد: از مدت‌ها قبل بحث‌هایی صورت گرفت تا گروهی از هنرمندان در کنار تیم اصلی فوتبال به عنوان یار دوازدهم حضور داشته باشند و از نظر تبلیغی ذهن مردم را معطوف به یاری و حمایت از تیم ملی کنند تا انرژی مثبتی برای نتیجه گرفتن تیم فوتبال منتقل شود.

وی افزود: در این راستا با کمک معنوی اتحادیه فوتبال ایران و سردار عزیز محمدی، از یک سرمایه گذار دعوت شد تا با اعزام تعدادی از هنرمندان که تاکنون به 35 نفر رسیده، این حمایت شکل عملی به خود بگیرد.

این بازیگر سینما و تلویزیون در ادامه بیان کرد: به این ترتیب هومن طالبی سرمایه گذاری این کار را پذیرفت و قرار شد تعدادی از ورزشکاران و هنرمندان برای حمایت از تیم ملی در کنار آنها حضور داشته باشند و جمعی از آنها هم به برزیل اعزام شوند.

هاشمی همچنین گفت: برای این کار برگشت سرمایه هم برای سرمایه‌گذار در نظر گرفته شده است و قرار است تبلیغات یک شکل هنری پیدا کند‌ و یک مسابقه و فیلم مستند برای عرضه در شبکه نمایش خانگی آماده شود.

او با اشاره به اینکه برای کارگردانی این پروژه محمدحسین لطیفی انتخاب شد‌،تاکید کرد: این پروژه کاملا در بخش خصوصی انجام می‌شود و انتخاب افراد براساس توانایی و محبوبیت آنها در جامعه صورت گرفته است.همچنین هومن طالبی به‌عنوان سرمایه‌گذار انتخاب این افراد را برعهده دارد.

هاشمی تاکید کرد: این پروژه از جهت حضور ستاره‌ها می‌تواند یکی از بزرگترین پروژه‌های شبکه نمایش خانگی باشد.

محمدحسین لطیفی کارگردان پروژه فرهنگی هنری «یاردوازدهم» هم در سخنانی یادآور شد: پس از مدتی که درگیر کارهای مختلف بودم، قصد داشتم فیلم مستندی بسازم تا خود را در این عرصه محک بزنم‌ تا کمی از فشارهای کارم هم کم شود. حضور هنرمندان حمایت از تیم ملی و به یادگار گذاشتن خاطرات این دوران انگیزه مهمی بود تا در این کار مشارکت کنم.

او اضافه کرد:طبقه برنامه‌ریزی انجام شده یک شروع و آغاز برای این پروژه داریم که حمایت هنرمندان به عنوان «یاردوازدهم» تیم ملی فردا در ضیافتی در «هتل لاله» برگزار می‌شود. در ادامه هم ضبط فیلمبرداری کار را داریم که امیدوارم شبیه سفرنامه نشود.

لطیفی درباره نمایش این مستند و مسابقه‌ای که قرار است توسط هنرمندان برپا شود‌،گفت: این کار برای شبکه نمایش خانگی و احتمالا در 22 قسمت آماده خواهد شد که از زمان قبل از جام جهانی تا بعد از پایان مسابقات را در بر می‌گیرد.

 عزیز محمدی‌ هم در این باره توضیح داد: نمی‌دانم دولت وزارت ارشاد و سازمان میراث فرهنگی برای حضور مردم در برزیل با حمایت تیم ملی چه کاری انجام داده‌اند، چرا که در دوره قبل 15 روز در کنار رودخانه ماین برنامه داشتیم اما امسال هنوز اطلاعی ندارم. ولی از آنجا که یک اسپانسر قصد داشت با سرمایه شخصی چنین کاری را انجام دهد قبول کردم که از نظر معنوی به انجام این پروژه کمک کنم، البته شرط هم کرده‌ایم که تعدادی از ورزشکاران در این برنامه حضور داشته باشند و به این ترتیب تعداد ورزشکاران و هنرمندان 60 و 40 نفر است‌.

او تاکید کرد: لازم است وزارت ارشاد و سازمان میراث فرهنگی برنامه‌های خود را برای این کار ارائه کنند تا صنایع دستی در نقاط مختلف و دیدنی ایران به دنیا نشان داده شود، چرا که جمع شدن این هنرمندان علاوه بر معرفی فرهنگ ایرانی باعث وفاق ملی هم می‌شود.
در این نشست علاوه بر اینکه اعلام شد الهام چرخنده (بازیگر) به عنوان مجری طرح و هومن طالبی به عنوان سرمایه گذار حضور دارند نام تعدادی از هنرمندانی که در این پروژه حضور دارند‌، به این شرح اعلام شد:

الناز شاکردوست‌، محسن تنابنده‌، مهناز افشار‌، بهاره رهنما،‌ پیمان قاسم‌خانی‌، لاله اسکندری‌، بهنوش طباطبایِی‌، بهنوش بختیاری‌، کامبیز دیرباز‌، مهدی پاکدل‌، امین حیایی‌، برزو ارجمند،‌ سیامک انصاری‌، سیدجواد رضویان‌، رامبد جوان‌ و...

به گزارش ایسنا،‌ در این نشست همچنین بیان شد که سرمایه‌گذاری اولیه برای اعزام گروهی از هنرمندان و ورزشکاران چهار میلیارد تومان است و البته قرار نیست همه هنرمندانی که نامشان به عنوان حمایت کننده تیم ملی در این پروژه ذکر می‌شوند به برزیل اعزام شوند چون برخی از آنها درگیر پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی خود هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین