کد خبر: ۲۴۰۶۶۳
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹

چگونه عروس خوبي باشيم؟!

براي کنار آمدن با خانواده همسرتان، بايد از آنها فاصله بگيريد يا تلاش کنيد مثل دخترشان باشيد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به نقل از مجله سیب سبز, نه تنها در کشور ما که در بسياري از گوشه و کنار دنيا، رابطه عروس و خانواده شوهر يکي از بحث برانگيزترين رابطه هاست. با اين اوصاف عجيب نيست اگر دلخوري هاي کوچک و بزرگ تان از خانواده همسرتان، به يکي از دلايل جروبحث ميان شما تبديل شود. اما مراقب باشيد! وارد شدن بيش از اندازه و خارج از چارچوب خانواده همسرتان به زندگي شما، چه به شکل دخالت هاي دلسوزانه اما مداوم خودش را نشان دهد و چه در لباس دعوا و بگومگو حاضر شود، مي تواند آرامش را از زندگي عاشقانه تان دور کند. پس اين توصيه ها را بخوانيد و مقابل مادرشوهرتان دست به عصاتر قدم برداريد.

کمي آسان تر بگيريد

اختلاف نظر در هر رابطه اي وجود دارد. به رابطه خود و خانواده تان نگاه کنيد. حتي با وجود يک عمر زندگي در کنار آنها گاهي درگير اختلاف نظر و سوء تفاهم مي شويد. اما برخورد شما در مقابل خانواده تان چطور است؟ احتمالاً آسان تر و آرام تر از کنار اين مشکلات مي گذريد. اما وقتي پاي ديگران به ميان مي آيد، طبيعي است که سختگيرتر شويد. اگر مي خواهيد اختلاف نظرهايتان با خانواده همسرتان به يکي از مشکلات اساسي زندگي مشترک شما تبديل نشود، بهتر است دست از سختگيري برداريد و از هر مشکل کوچکي، يک بحران غير قابل حل نسازيد.

مراقب خطر قرمزهايتان باشيد

شما نمي توانيد هر رفتار و حرفي را تحمل کنيد. اگر برخي از برخوردهاي خانواده همسرتان شما را آزار مي دهد يا باعث درگيري و اختلاف مي شود، به جاي بيرون کردن آنها از زندگي تان با کلافه کردن همسرتان با غر و شکايت، در مرزهايي که تعيين کرده ايد بازنگري کنيد. شايد بايد خط قرمزهاي تازه اي را براي اين رابطه تعريف کنيد و در رفتارهايي که در مقابل آنها داريد تجديدنظر کنيد. از طرف ديگر، شايد بخشي از اين سوءتفاهم ها به دليل شناخت نادرست يا کم آنها از شما ايجاد شده باشد. پس به مرور با احترام خود را به آنها بشناسانيد.

مادرشوهر را از گود بيرون نکنيد

مادر همسر شما تا ابد يکي از زنان تاثيرگذار زندگي همسرتان خواهد بود. پس براي خدشه دار کردن چهره او در مقابل شريک زندگي تان تلاش نکنيد. درست است که همسر شما بايد حدومرزهاي زندگي خودش را هم بشناسد و مراقب خط مرزهاي آن باشد، اما قرار نيست مادرش را براي هميشه فراموش يا با بهانه هاي کوچک، او را از زندگي اش بيرون کند. يادتان نرود که تنها شريک زندگي همسرتان هستيد، نه مالک و صاحب اختيار او، پس برايش خط و نشان نکشيد و با جنجال او را از عزيزانش جدا نکنيد.

خانه يکي نشويد

اگر مي خواهيد رابطه شما و خانواده همسرتان هميشه با چاشني احترام همراه باشد، به آنها نزديک شويد اما نه آنقدر که اصطکاک ايجاد شود و جرقه هاي اين نزديکي، رابطه ميان شما را شعله ور کند. نمي گوييم از آنها فاصله بگيريد. برعکس، بهتر است با خواهر شوهرها و مادر همسرتان صميمي شويد، در کنارشان تفريح کنيد و لحظات خوبي را بگذرانيد اما تنها يک نکته را فراموش نکنيد؛ «آنها را به حريم خصوصي تان راه ندهيد و رازهايي که ميان شما و همسرتان هست را با خانواده او در ميان نگذاريد.» يادتان نرود که آنها عزيزان شريک زندگي تان هستند. پس درددل هايتان را جاي ديگري ببريد و اگر از همسرتان رنجيده ايد، در مقابل خانواده اش از او بد نگوييد.

مدام غر نزنيد

شما اعتبار مشخصي پيش همسرتان داريد، پس اين اعتبار را بيهوده نسوزانيد. قطعاً شکايت هاي وقت و بي وقت تان از خانواده او، باعث مي شود حالت دفاعي به خود بگيريد يا به دنبال نقاط ضعف خانواده شما بگردد.

همسرتان را سرزنش نکنيد

اگر مي خواهيد حمايت همسرتان را جلب کنيد، او را به خاطر اشتباهات خانواده اش سرزنش نکنيد. هنگام مطرح کردن گلايه ها، برايش توضيح دهيد که از او نرنجيده ايد و تنها مي خواهيد در برابر اين مشکلات از شما حمايت کند. بدون دلخوري و جدل با هم در اين مورد صحبت کنيد. شايد همسرتان راه بهتري را براي غلبه بر اين مشکل يا کنار آمدن با آن بلد باشد. پس حرف هايش را نشنيده نگيريد و برخواسته خودتان پافشاري نکنيد.

دختر خاله نشويد

براي حل اختلاف همسرتان با خانواده اش، خودتان وارد ميدان نشويد. باور کنيد او فرزند همان خانواده است و بهتر مي تواند با آنها در مورد مشکلات گفتگو کند و نظرشان را تغيير دهد. شايد با خانواده همسرتان صميمي باشيد، به هم کمک کنيد يا همدم لحظات تنهايي هم باشيد، اما در خانه آنها هرگز خود را صاحبخانه ندانيد و حرفي نزنيد و دخالتي نکنيد که از اين رابطه صميمانه، ميدان جنگ بسازد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین